خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید تفکری» بافق بار ترافیکی بسیار سنگینی داشت و با مشکلات زیادی، از جمله تصادف، عدم فضای مناسب جهت توقف خودرو و رفت و آمد زیاد ماشین های سنگین روبه رو بود، بنابراین مسئولین تصمیم به تعریض نمودن خیابان گرفتند و طرح حذف فضای سبز در این خیابان را اجرایی نمودند، پیرامون این موضوع خبرنگاران افق کویر گزارشی تهیه نمودند که در ادامه خواهید خواند.

بعد از اجرای طرح از تصادفات کاسته نشد
«امیرمحمد طالعی» یکی از کاسب های خیابان شهید تفکری گفت: با حذف باغچه ها تقریبا دومتر به عرض خیابان اضافه شده و فضای بیشتری را برای تردد وسایل نقلیه ایجاد نموده است؛ اما بعد از اجرای طرح از تصادفات کاسته نشد و شاید خیابان به سرعت گیر نیاز دارد و شهروندان نیز سرعت مطمئنه را رعایت نمی کنند.

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است
وی در ادامه بیان کرد: اگر طرح دیگری جایگزین طرح حذف فضای سبز می کردند خیلی بهتر بود. خیابان بدون فضای سبز در این شهر، به ویژه در تابستان غیر قابل تحمل است.

باید دلیل عبور این کامیون ها مشخص شود
وی افزود: عبور ماشین آلات سنگین از این خیابان بسیار زیاد است و باید دلیل عبور این کامیون ها مشخص شود و طرحی نیز برای آن اندیشید.
این طرح به عنوان طرحی موقت قابل قبول است

«کوشکی» بیان کرد: خیابان نیاز به فضای سبز دارد و این طرح به عنوان طرحی موقت قابل قبول است و طولی نمی کشد که وضعیت خیابان همانند قبل بار ترافیکی به خود گیرد و باید این خیابان دوطرفه شود و فضای سبز نیز ایجاد گردد.

خیابان عریض و فضای خوبی ایجاده شده است
«دهقانزاده» گفت: خیابان بدون درخت و سایه قابل تحمل نخواهد بود قبل از این نیز که فضای سبز وجود داشت رسیدگی زیادی به آن نمی شد؛ اگر مانند بلوار انقلاب فضای سبز ایجاد شود خیلی عالی خواهد بود و اگر از لحاظ خیابان به این مسئله بنگریم خیابان تعریض و فضای خوبی ایجاده شده است.
یکی دیگر از ساکنین محله گفت: میوه فروشی ها میوه های معیوب خود را در خیابان نگذارند و همچنین وانت های میوه جلوه خیابان را زشت می کنند و باعث سدمعبر می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: زمانی که برای تهیه نان مراجعه می کنیم دیگر سایه درختی وجود ندارد که از آن استفاده نماییم .
شایان ذکر است، خیابان شهید تفکری بافق با افزایش فضا تنها بخش کمی از مشکلات را حل نموده که در قبال آن فضای سبز حذف گردیده است و تردد کامیون ها هنوز مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در شهر بافق خیابان هایی همانند خیابان شهید تفکری سابق وجود دارد؛ که کم عرض بوده و نیاز به اجرای طرحی مناسب دارد؛ که می توان خیابان «شیخ محمد تقی» و خیابان «چهارده معصوم(ع)» را نام برد و با توجه به گزارش تهیه شده آنچه نمی توان از آن بی تفاوت گذشت فضای سبز خیابان است و باید طرحی اندیشید که فضای سبز نیز در آن خود نمایی کند.

حدیث عباسی _ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: