آخرین وضعیت پرونده های فوت شدگان حادثه فاضلاب شهری بافق و فولاد ابویی

به گزارش هفته نامه افق کویر،”علی اصغر نوری” رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق پیرامون آخرین وضعیت پرونده های مربوط به حادثه فاضلاب شهری و فولاد ابویی گفت: درباره با همه حوادث و از جمله حادثه  ناگوار اخیر حسب درخواست مرجع قضائی، بازرس این اداره طبق قانون  اقدامات لازم را در جهت تهیه  گزارش و ارسال به موقع  مرجع قضائی انجام داده و خواهد داد.

وی درباره حادثه اخیر فولاد بافق افزود: بازرس این اداره  به اتفاق ۲ نفر از  بازرسان اداره کل  به محل حادثه اعزام و در حال تکمیل گزارش  می‌باشند؛  همچنین در مورد  حادثه اخیر بازرس ویژه مقام وزارت، رئیس اداره بازرسی اداره کل و من نیز  از محل وقوع حادثه  بازدید و موارد لازم  جهت تهیه  گزارشی جامع و دقیق مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به هرحال در روند بررسی همه حوادث  اطلاعات مطلعین اعم از همکاران و مسئولین مرتبط کارگاه؛ به ویژه مسئولین  ایمنی پیمانکار و ایمنی کارفرمای اصلی،  اطلاعات موجود در پرونده حادثه بررسی  و با مشخص کردن میزان قصور، گزارش تکمیلی  جهت صدور رای نهائی به مرجع قضایی و سایر دستگاه های مرتبط ارسال می گردد.

وی در پایان تاکید کرد: اجازه نداریم گزارش حوادث و آرای مراجع حل اختلاف کارگر و یا کارفرما را رسانه ای کنیم؛ چون که  گاهی ممکن است یکی از طرفین  به رای اعتراض داشته باشد و اصولا کار این اداره در حوزه بازرسی و روابط کار شبه قضائی است.

شایان ذکر است در حوادث جداگانه ای که در بافق روی داد متاسفانه تاکنون ۷ نفر بر اثر سانحه فاضلاب شهری و فولاد ابویی جان خود را از دست دادند.

در حادثه فاضلاب شهری که در تاریخ  سه شنبه هشتم شهریورماه سال جاری روی داد ۲ نفر از فوت شدگان پدر و پسر ۴۵  و ۱۷ ساله اهل بافق و ۲ کارگر که تبعه افغان بودند، جان باختند همچنین در حادثه فولاد ابویی ۳ نفر در تاریخ  چهارم آذرماه سال جاری ساعت ۱۵ و پنج دقیقه به نام های، ” میثم اسماعیلی”، ” داریوش عرب زاده” و ” موسی یزدان پرست” بر اثر جوشکاری فوت کردند.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل