نشست خبری شورای اسلامی شهر و شهرداری با خبرنگاران در ساختمان شورای شهر

به گزارش خبرنگار افق کویر ؛ شهردار بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهرداری بافق اولین شهرداری است که دارای طرح توسعه راهبردی است. وی افزود: آنچه که مهم است درصد پیشرفت برنامه ها خوب بوده است و اگر مشکلاتی بوده جایگزین آن طرحی دیگر شده است. وی گفت: قریب به نود درصد در موضوع عمرانی و از محل عوارض معادن هم صددرصد در همین حوزه هزینه می شود. وی گفت: هر شش ماه گزارش هزینه های منتشر می شود.
سید علی نوروززاده شهردار بافق گفت: عمده ترین طرح های شهرداری بدین شرح است: ۱- خانه فرهنگ شماره ۲ و در حال تجهیز کتاب توسط امورکتابخانه ها ۲- خیابان عباس اباد ۳- بلوار خبرنگار تا محمد تقی خان ۴-بوستان اندیشه ۵ -ارگ عبدالرضاخان ۶- بوستان جدید بانوان(ده هکتار )ورودی شهر -پیام نور ۷- رستوران بام آبشار ۸- بحث بازافرینی محله مظفریه ۹- محوطه اطراف امامزاده ۱۰-باغ پرندگان ۱۱-روکش آسفالت مهم ترین معضل فاضلاب شهری است که جلو کار را می گیرد و در بسیاری از مسیرها امکان روکش آسفالت نداربم ۱۲- بازسازی اساسی بلوار انقلاب ۱۳- بوستان آتش نشانی که مساله خرید زمین حل شد ۱۴- احداث خیابان ثارالله. خیابان پیامبر اعظم در محله مهدیه ۱۵- مسیر کلوپ ورزشی خریداری شده جهت تعریض ان – تملک زمین در محدوده خیابان شهید شاهپورزاده ۱۷- دهکده اقامتی و گردشگری با هویت تمدن ایرانی و اسلامی برای جذب گردشگر ۱۸- طرح ساماندهی میدان امامزاده عبدالله از سال پیش طراحی شد و در چند افق طرح آماده شده و در نهایت در افق پنجاه ساله در نظر گرفته شود. طرح در هفته های آتی مصوب خواهد شد و رونمایی می گردد. این طرح بر اساس طرح جامع امامزاده می باشد که با مشارکت همه مردم خواهد بود.
مهندس نوروززاده گفت: طرح نهضت اقدام مسکن که در دولت قبل شروع شد خواسته آن شدیم که صرفا سر پناه نباشد و دارای معماری اسلامی و ایرانی باشد. طرح برای ۱۸۰ هکتار انجام گرفته است.وی افزود: این شهرک یک شهرک نمونه در معماری اصیل خواهد بود مانند حیاط مرکزی وی افزود: این مساله با مدرنیته گرچه در تضاد می باشد ولی تلفیق خوبی صورت گرفته است. وی در پاسخ به این پرسش که ایا زمان بر نمی باشد گفت:مساله مهم اراضی است که در اختیار منابع طبیعی است و در اختیار مسکن و شهرسازی نیست. وی افژود: حدود ۳۵ هکتار زمین آن آماده شده و سندبه نام اداره مسکن و شهرسازی است. وی گفت: معماری این طرح ارزشمند است
“محمد رنجبر”،رییس شورای اسلامی شهرستان بافق گفت: چرا استاندار تعلل کرده و بیش از یک ماه معطل نموده است و هنوز تفویض اختیار به فرماندار بافق در خصوص تقسیم مالی دودرصد عوارض نشده است.
وی گفت: سازمان جغرافیای باید خودش حضورا در محل گزارش را ارائه کند نه این که گزارش به استانداری ارسال گردد. وی گفت: سابقه خوبی از این مسایل نداریم.
در این نشست اخوندی عضو شورای شهر گفت : ما حرف بی حساب نزدیم و نداریم و باید بر اساس قانون تعیین تکلیف بشود. دومین مساله دستورالعمل وزارت کشور در سال ۱۳۹۴ که روش رفع اختلافات مرزی را گفته است و به اسنادی اشاره کرده که درجه اهمیت آن بالا است. وی افزود: تملک اراضی بلوار جاده باقراباد انجام شده و شورا بجد پیگیر هست.
شهردار بافق گفت: با کسانی که زباله جمع اوری می کنند برخورد می شود ولی برای برخی دارای درآمد است. آسفالت معابر و کوچه ها وقت گیر هست و زمان می برد و مهم ترین مساله ادارات مرتبط هستند که دنبال اخذ مجوز جهت حفاری می باشند.
شهردار بافق در کنفرانس خبری اعضای شورای اسلامی و شهردار بافق با اصحاب رسانه گفت : هفتاد برنامه شهرداری قابل دسترسی است و قابلیت اجرایی شدن دارد. در طرح جامع نظرات مردم هم اعمال می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن