نشست خبری شورای اسلامی شهر و شهرداری با خبرنگاران در ساختمان شورای شهر

به گزارش خبرنگار افق کویر ؛ شهردار بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهرداری بافق اولین شهرداری است که دارای طرح توسعه راهبردی است. وی افزود: آنچه که مهم است درصد پیشرفت برنامه ها خوب بوده است و اگر مشکلاتی بوده جایگزین آن طرحی دیگر شده است. وی گفت: قریب به نود درصد در موضوع عمرانی و از محل عوارض معادن هم صددرصد در همین حوزه هزینه می شود. وی گفت: هر شش ماه گزارش هزینه های منتشر می شود.
سید علی نوروززاده شهردار بافق گفت: عمده ترین طرح های شهرداری بدین شرح است: ۱- خانه فرهنگ شماره ۲ و در حال تجهیز کتاب توسط امورکتابخانه ها ۲- خیابان عباس اباد ۳- بلوار خبرنگار تا محمد تقی خان ۴-بوستان اندیشه ۵ -ارگ عبدالرضاخان ۶- بوستان جدید بانوان(ده هکتار )ورودی شهر -پیام نور ۷- رستوران بام آبشار ۸- بحث بازافرینی محله مظفریه ۹- محوطه اطراف امامزاده ۱۰-باغ پرندگان ۱۱-روکش آسفالت مهم ترین معضل فاضلاب شهری است که جلو کار را می گیرد و در بسیاری از مسیرها امکان روکش آسفالت نداربم ۱۲- بازسازی اساسی بلوار انقلاب ۱۳- بوستان آتش نشانی که مساله خرید زمین حل شد ۱۴- احداث خیابان ثارالله. خیابان پیامبر اعظم در محله مهدیه ۱۵- مسیر کلوپ ورزشی خریداری شده جهت تعریض ان – تملک زمین در محدوده خیابان شهید شاهپورزاده ۱۷- دهکده اقامتی و گردشگری با هویت تمدن ایرانی و اسلامی برای جذب گردشگر ۱۸- طرح ساماندهی میدان امامزاده عبدالله از سال پیش طراحی شد و در چند افق طرح آماده شده و در نهایت در افق پنجاه ساله در نظر گرفته شود. طرح در هفته های آتی مصوب خواهد شد و رونمایی می گردد. این طرح بر اساس طرح جامع امامزاده می باشد که با مشارکت همه مردم خواهد بود.
مهندس نوروززاده گفت: طرح نهضت اقدام مسکن که در دولت قبل شروع شد خواسته آن شدیم که صرفا سر پناه نباشد و دارای معماری اسلامی و ایرانی باشد. طرح برای ۱۸۰ هکتار انجام گرفته است.وی افزود: این شهرک یک شهرک نمونه در معماری اصیل خواهد بود مانند حیاط مرکزی وی افزود: این مساله با مدرنیته گرچه در تضاد می باشد ولی تلفیق خوبی صورت گرفته است. وی در پاسخ به این پرسش که ایا زمان بر نمی باشد گفت:مساله مهم اراضی است که در اختیار منابع طبیعی است و در اختیار مسکن و شهرسازی نیست. وی افژود: حدود ۳۵ هکتار زمین آن آماده شده و سندبه نام اداره مسکن و شهرسازی است. وی گفت: معماری این طرح ارزشمند است
“محمد رنجبر”،رییس شورای اسلامی شهرستان بافق گفت: چرا استاندار تعلل کرده و بیش از یک ماه معطل نموده است و هنوز تفویض اختیار به فرماندار بافق در خصوص تقسیم مالی دودرصد عوارض نشده است.
وی گفت: سازمان جغرافیای باید خودش حضورا در محل گزارش را ارائه کند نه این که گزارش به استانداری ارسال گردد. وی گفت: سابقه خوبی از این مسایل نداریم.
در این نشست اخوندی عضو شورای شهر گفت : ما حرف بی حساب نزدیم و نداریم و باید بر اساس قانون تعیین تکلیف بشود. دومین مساله دستورالعمل وزارت کشور در سال ۱۳۹۴ که روش رفع اختلافات مرزی را گفته است و به اسنادی اشاره کرده که درجه اهمیت آن بالا است. وی افزود: تملک اراضی بلوار جاده باقراباد انجام شده و شورا بجد پیگیر هست.
شهردار بافق گفت: با کسانی که زباله جمع اوری می کنند برخورد می شود ولی برای برخی دارای درآمد است. آسفالت معابر و کوچه ها وقت گیر هست و زمان می برد و مهم ترین مساله ادارات مرتبط هستند که دنبال اخذ مجوز جهت حفاری می باشند.
شهردار بافق در کنفرانس خبری اعضای شورای اسلامی و شهردار بافق با اصحاب رسانه گفت : هفتاد برنامه شهرداری قابل دسترسی است و قابلیت اجرایی شدن دارد. در طرح جامع نظرات مردم هم اعمال می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این