از خادمی تا مداحی

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اصولا مداحی در کنار استعداد یک نوع عشق و ارتباط خاصی با صاحب مدح می باشد که مداح باید زمینه ساز خوبی در این راستا در جهت ایجاد ارتباط قلبی بین خود و اهل بیت علیهم السلام باشد. به مناسبت ایام ماه محرم به سراغ یکی از مداحان شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

« احمد زحمتکش بافقی»گفت: متولد ۱۱ بهمن ماه ۱۳۶۶ هستم و همه ما شیعیان علاقه خاصی به اهل بیت و امام حسین (ع) داریم.
وی در ادامه بیان کرد: از دوران کودکی در ایام ماه محرم با دوستان خود در هیئت حضور داشته و بنده اصلا به فکر نوحه خواندن و مداحی نبودم همچنین در خانواده من هیچ فردی مداح نبود.
وی در مورد اینکه چگونه مداح شد گفت: در امامزاده عبدا… (ع) به عنوان خادم فعالیت می نمودم و بعد از مدتی عنوان شد که خادمین اذان و اقامه نیز بگویند و من اقامه نماز خدا بیامرز « آقا حاج سید جواد میرغنی زاده» را می گفتم. چند سالی اقامه می گفتم و سپس وارد ایام فاطمیه(س) شده که این ایام در عید نوروز بود و مسافران زیادی در زمان ظهر به امامزاده عبدا.. می آمدند. هیئت امنا تصمیم گرفتند بعد از نماز، زیارت عاشورا خوانده شود و من زیارت عاشورا نیز تلاوت می نمودم.

زیارت عاشورا می خوانم اما مداح نیستم
وی افزود: یک روز در امامزاده عبدا..(ع) بودم؛ خانمی نزد من آمد و گفت: امروز شما در امامزاده عبدا… (ع)زیارت عاشورا می خواندید.؟ و همچنین در ادامه بیان کرد: خانه من در جوار امامزاده عبدا.. (ع)است و زمانی که شما زیارت عاشورا می خواندید دلم شکست و می خواهم برای مداحی به خانه من بیایید؛ من به وی گفتم که زیارت عاشورا می خوانم اما مداح نیستم ولی نپذیرفت و اصرار کرد که به خانه وی بروم؛ سپس نزد یکی از دوستان خود رفته و کتاب اصول مداحی را به مدت چند روز به امانت گرفته و خیلی ساده زیارت عاشورا و یک روضه خواندم .
زحمتکش گفت: این خانم باعث شد من مداحی را ادامه دهم و در این سال ها هنوز برای عزاداری به خانه وی می روم.
وی ادامه داد: من به صورت تجربه مداحی را آموختم و برای اهل بیت (ع) مداحی می کنم؛ در استان و شهرستان ها نیز مداحی کردم و پخش زنده نیز اجرا نمودم.
وی عنوان کرد: بیشتر فعالیت بنده در زمینه نوحه و مداحی می باشد و در کنار آن نیز نماهنگ‌های ارزشی نیز می خوانم.

عشق به اهل بیت(ع) فقیر و غنی نمی شناسد
وی در پاسخ به این سوال که « تفاوت حال و هوای مردم زمان گذشته با امروزی متفاوت است؟» گفت: حال و هوای مردم فرقی نکرده است؛ حتی آن هایی که بضاعت مالی کمی نیز دارند برای امام حسین(ع) سنگ تمام می گذارند.

شاعر خاصی ندارم
زحمتکش گفت: بیشتر سبک سنتی و سبک جدید استفاده می کنم و از بین اشعار گلچین نموده و شعر خود را انتخاب می نمایم و شاعر خاصی نیز ندارم.

دریافت هدیه از حضرت رقیه(س)
وی در پاسخ به این سوال که « آیا تا به حال شده است شما یک مشکلی داشته باشید و نیت کنید و در مراسم شرکت نماید و مشکلاتتان رفع گردد؟» گفت: بله؛ افرادی از من التماس دعا داشتند و در مجالس عزاداری شرکت می نمودند که بعد از مدتی تماس گرفتند و بیان کردند که چند سال بچه دار نمی شدیم؛ اما در حال حاضر دوقلو داشته و سال بعد با دوقلوها در مجلس روضه بنده شرکت کردند و همچنین حتی بنده از حضرت رقیه(س) یک دختر هدیه گرفتم که در روز عاشورا به دنیا آمد و در حال حاضرحدود۴ سال دارد.
وی افزود: خیلی از کارها به مو رسیده و پاره نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: هر چه داریم از امام حسین(ع) است و مردم همانطور که برای امام حسین (ع) کار می کنند به راهشان ادامه دهند.

گزارش: حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن