از خادمی تا مداحی

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اصولا مداحی در کنار استعداد یک نوع عشق و ارتباط خاصی با صاحب مدح می باشد که مداح باید زمینه ساز خوبی در این راستا در جهت ایجاد ارتباط قلبی بین خود و اهل بیت علیهم السلام باشد. به مناسبت ایام ماه محرم به سراغ یکی از مداحان شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

« احمد زحمتکش بافقی»گفت: متولد ۱۱ بهمن ماه ۱۳۶۶ هستم و همه ما شیعیان علاقه خاصی به اهل بیت و امام حسین (ع) داریم.
وی در ادامه بیان کرد: از دوران کودکی در ایام ماه محرم با دوستان خود در هیئت حضور داشته و بنده اصلا به فکر نوحه خواندن و مداحی نبودم همچنین در خانواده من هیچ فردی مداح نبود.
وی در مورد اینکه چگونه مداح شد گفت: در امامزاده عبدا… (ع) به عنوان خادم فعالیت می نمودم و بعد از مدتی عنوان شد که خادمین اذان و اقامه نیز بگویند و من اقامه نماز خدا بیامرز « آقا حاج سید جواد میرغنی زاده» را می گفتم. چند سالی اقامه می گفتم و سپس وارد ایام فاطمیه(س) شده که این ایام در عید نوروز بود و مسافران زیادی در زمان ظهر به امامزاده عبدا.. می آمدند. هیئت امنا تصمیم گرفتند بعد از نماز، زیارت عاشورا خوانده شود و من زیارت عاشورا نیز تلاوت می نمودم.

زیارت عاشورا می خوانم اما مداح نیستم
وی افزود: یک روز در امامزاده عبدا..(ع) بودم؛ خانمی نزد من آمد و گفت: امروز شما در امامزاده عبدا… (ع)زیارت عاشورا می خواندید.؟ و همچنین در ادامه بیان کرد: خانه من در جوار امامزاده عبدا.. (ع)است و زمانی که شما زیارت عاشورا می خواندید دلم شکست و می خواهم برای مداحی به خانه من بیایید؛ من به وی گفتم که زیارت عاشورا می خوانم اما مداح نیستم ولی نپذیرفت و اصرار کرد که به خانه وی بروم؛ سپس نزد یکی از دوستان خود رفته و کتاب اصول مداحی را به مدت چند روز به امانت گرفته و خیلی ساده زیارت عاشورا و یک روضه خواندم .
زحمتکش گفت: این خانم باعث شد من مداحی را ادامه دهم و در این سال ها هنوز برای عزاداری به خانه وی می روم.
وی ادامه داد: من به صورت تجربه مداحی را آموختم و برای اهل بیت (ع) مداحی می کنم؛ در استان و شهرستان ها نیز مداحی کردم و پخش زنده نیز اجرا نمودم.
وی عنوان کرد: بیشتر فعالیت بنده در زمینه نوحه و مداحی می باشد و در کنار آن نیز نماهنگ‌های ارزشی نیز می خوانم.

عشق به اهل بیت(ع) فقیر و غنی نمی شناسد
وی در پاسخ به این سوال که « تفاوت حال و هوای مردم زمان گذشته با امروزی متفاوت است؟» گفت: حال و هوای مردم فرقی نکرده است؛ حتی آن هایی که بضاعت مالی کمی نیز دارند برای امام حسین(ع) سنگ تمام می گذارند.

شاعر خاصی ندارم
زحمتکش گفت: بیشتر سبک سنتی و سبک جدید استفاده می کنم و از بین اشعار گلچین نموده و شعر خود را انتخاب می نمایم و شاعر خاصی نیز ندارم.

دریافت هدیه از حضرت رقیه(س)
وی در پاسخ به این سوال که « آیا تا به حال شده است شما یک مشکلی داشته باشید و نیت کنید و در مراسم شرکت نماید و مشکلاتتان رفع گردد؟» گفت: بله؛ افرادی از من التماس دعا داشتند و در مجالس عزاداری شرکت می نمودند که بعد از مدتی تماس گرفتند و بیان کردند که چند سال بچه دار نمی شدیم؛ اما در حال حاضر دوقلو داشته و سال بعد با دوقلوها در مجلس روضه بنده شرکت کردند و همچنین حتی بنده از حضرت رقیه(س) یک دختر هدیه گرفتم که در روز عاشورا به دنیا آمد و در حال حاضرحدود۴ سال دارد.
وی افزود: خیلی از کارها به مو رسیده و پاره نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: هر چه داریم از امام حسین(ع) است و مردم همانطور که برای امام حسین (ع) کار می کنند به راهشان ادامه دهند.

گزارش: حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی