آخر هر تلاشی با موفقیت همراه است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ماشین آلات امروزه در زندگی انسان ها نقش بسزایی دارند و پیشرفت در صنایع و ساخت و ساز بدون ماشین آلات تقریبا غیر ممکن است. زندگی روزمره انسان ها بدون جرثقیل دچار اختلال خواهد شد و به نوعی وابسته به جرثقیل می باشد در واقع جابه جا کردن اجسام سنگین فراتر از توانایی طبیعی انسان ها می باشد و انسان ها با درخدمت گرفتن این ماشین آلات چه در صنعت و چه در طرح های عمرانی از قبیل: سد سازی، برج سازی، پل سازی……. توانسته اند بخش بزرگی از مشکلات جامعه بشری را با این ماشین آلات حل کنند؛ لذا این جرثقیل ها با توجه به کارایی و مکان های مورد استفاده و قابلیت های زیادی دارند. در این شماره به سراغ ” اسماعیل ناصرخواه ” رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

اسماعیل ناصر خواه گفت: ۳۵ سال دارم و در سال ۱۳۹۰ وارد حرفه کار با جرثقیل و خرید و فروش ماشین آلات سنگین شده و تا به الآن این حرفه را ادامه داده ام.
وی با بیان اینکه یک بدقولی باعث شد وارد این حرفه شوم گفت: شاید برای شما جالب باشد قبلاً در زمینه بتن ریزی فعالیت می کردم و جهت کار با یکی از دوستان که جرثقیل داشت تماس گرفته و از وی خواستم که برای من کار کند؛ اما با وعده های امروز و فردا من را منتظر خود نگه داشته بود و بدقولی های او بسیار شده بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم که جرثقیل بخرم.
وی افزود: یک خانه نیم ساز و موتوری داشتم تصمیم به فروش آن ها نمودم که با مخالفت‌های خانواده روبه رو شدم. با تلاش زیاد خانواده را هم متقاعد کردم و سرانجام خانه و موتور را به فروش رساندم و جرثقیل خریدم و درحال حاضرشهرستان بافق ۱۸ جرثقیل مشغول به کار است که بیش از ۱۰ دستگاه آن را من به شهرستان آوردم و به دوستان و هم صنف خود فروخته ام.
ناصرخواه با بیان این موضوع که کار در این زمینه بسیار ریسک پذیر و استرس زا است، گفت: با پذیرفتن تمام این مشکلات سه جرثقیل برای خود تهیه نمودم و ۷ نفر مشغول به کار بودند. برای افرادی که با جرثقیل کار می کردند دستمزد خوبی نیز در نظر گرفته بودم و هم راننده ها راضی بودن و من نیز کارم پیش می رفت.
وی تصریح کرد: اگر فردی راغب به کار باشد حتماً کار برای وی هست و جوانان نباید از کمبود کار گلایمند باشند
اسماعیل ناصرخواه از جوانان خواست که در کار خود صبور باشند و گفت: هر کاری را که شروع می نمایند تا آخر ادامه دهند و به صورت نیمه کاره رها نکنند؛ اگر پله پله پیش روند، موفق می شوند و به قول معروف شاهنامه آخرش خوش است آخر هر تلاشی با موفقیت همراه است.
وی عنوان کرد: استفاده ماشین آلات من برای حسینیه ها و مساجد رایگان است و اگر فردی کم بضاعت باشد کار رایگان انجام می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از ورود به این کار پشیمان شده اید، گفت: خیر. در این راه با سختی های زیادی مواجه بوده ام و کار با جرثقیل اگر دقت و ایمنی رعایت نشود حادثه‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: با ماشین های سنگین متفاوتی کار کردم و ۷ سال راننده بیل مکانیکی بوده و در حال حاضر به عنوان آتشنشان برای شهر خدمت می کنم و شغل آتشنشانی را بسیار دوست دارم

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شماره هزار و صد و بیست و ششمین (۱۱۲۶) از هفته نامه افق کویر منتشر شد

جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد/ سرمقاله مدیر