آخر هر تلاشی با موفقیت همراه است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ماشین آلات امروزه در زندگی انسان ها نقش بسزایی دارند و پیشرفت در صنایع و ساخت و ساز بدون ماشین آلات تقریبا غیر ممکن است. زندگی روزمره انسان ها بدون جرثقیل دچار اختلال خواهد شد و به نوعی وابسته به جرثقیل می باشد در واقع جابه جا کردن اجسام سنگین فراتر از توانایی طبیعی انسان ها می باشد و انسان ها با درخدمت گرفتن این ماشین آلات چه در صنعت و چه در طرح های عمرانی از قبیل: سد سازی، برج سازی، پل سازی……. توانسته اند بخش بزرگی از مشکلات جامعه بشری را با این ماشین آلات حل کنند؛ لذا این جرثقیل ها با توجه به کارایی و مکان های مورد استفاده و قابلیت های زیادی دارند. در این شماره به سراغ ” اسماعیل ناصرخواه ” رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

اسماعیل ناصر خواه گفت: ۳۵ سال دارم و در سال ۱۳۹۰ وارد حرفه کار با جرثقیل و خرید و فروش ماشین آلات سنگین شده و تا به الآن این حرفه را ادامه داده ام.
وی با بیان اینکه یک بدقولی باعث شد وارد این حرفه شوم گفت: شاید برای شما جالب باشد قبلاً در زمینه بتن ریزی فعالیت می کردم و جهت کار با یکی از دوستان که جرثقیل داشت تماس گرفته و از وی خواستم که برای من کار کند؛ اما با وعده های امروز و فردا من را منتظر خود نگه داشته بود و بدقولی های او بسیار شده بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم که جرثقیل بخرم.
وی افزود: یک خانه نیم ساز و موتوری داشتم تصمیم به فروش آن ها نمودم که با مخالفت‌های خانواده روبه رو شدم. با تلاش زیاد خانواده را هم متقاعد کردم و سرانجام خانه و موتور را به فروش رساندم و جرثقیل خریدم و درحال حاضرشهرستان بافق ۱۸ جرثقیل مشغول به کار است که بیش از ۱۰ دستگاه آن را من به شهرستان آوردم و به دوستان و هم صنف خود فروخته ام.
ناصرخواه با بیان این موضوع که کار در این زمینه بسیار ریسک پذیر و استرس زا است، گفت: با پذیرفتن تمام این مشکلات سه جرثقیل برای خود تهیه نمودم و ۷ نفر مشغول به کار بودند. برای افرادی که با جرثقیل کار می کردند دستمزد خوبی نیز در نظر گرفته بودم و هم راننده ها راضی بودن و من نیز کارم پیش می رفت.
وی تصریح کرد: اگر فردی راغب به کار باشد حتماً کار برای وی هست و جوانان نباید از کمبود کار گلایمند باشند
اسماعیل ناصرخواه از جوانان خواست که در کار خود صبور باشند و گفت: هر کاری را که شروع می نمایند تا آخر ادامه دهند و به صورت نیمه کاره رها نکنند؛ اگر پله پله پیش روند، موفق می شوند و به قول معروف شاهنامه آخرش خوش است آخر هر تلاشی با موفقیت همراه است.
وی عنوان کرد: استفاده ماشین آلات من برای حسینیه ها و مساجد رایگان است و اگر فردی کم بضاعت باشد کار رایگان انجام می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از ورود به این کار پشیمان شده اید، گفت: خیر. در این راه با سختی های زیادی مواجه بوده ام و کار با جرثقیل اگر دقت و ایمنی رعایت نشود حادثه‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: با ماشین های سنگین متفاوتی کار کردم و ۷ سال راننده بیل مکانیکی بوده و در حال حاضر به عنوان آتشنشان برای شهر خدمت می کنم و شغل آتشنشانی را بسیار دوست دارم

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل