فرشته عسکری رییس اداره ثبت احوال بافق: نام های ” فاطمه” و ” علی” در صدر اسامی

به گزارش هفته نامه افق کویر، روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور سوم دی ماه است، در تاریخ ۳ دی ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی اولین شناسنامه ایرانی به شماره ۱ برای دختری به نام “فاطمه ایرانی” صادر شد. به مناسبت روز ثبت احوال خبرنگار افق کویر با رییس ثبت احوال شهرستان بافق گفتگو نمودند:
رییس ثبت احوال بافق خود را این چنین معرفی کرد: “فرشته عسکری ” متولد ۱۳۵۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر هستم و در سال ۱۳۸۰ در اداره ثبت احوال مشغول به کار شدم.
فرشته عسکری گفت: اولین سند به نام “محمد بافقی زاده” فرزند “محمد حسن” در تاریخ ۲۷/۰۵/۱۳۰۷ صادر گردید؛ ثبت احوال بافق در تاریخ ۰۹/۰۹/۱۳۴۹ با سه جایگاه سازمانی تاسیس شد و اولین شناسنامه به نام “فاطمه حفیظی” صادر گردید.

کارت های ملی ثبت شده تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ آماده تحویل است
وی عنوان کرد: کارت ملی افراد متقاضی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ آماده تحویل است و ۸۰۰ کارت در اداره مانده است که باید مردم جهت دریافت به ثبت احوال مراجعه نمایند.
وی افزود: اگر فردی محل سکونتش تغییر کرده است به ثبت احوال محل سکونت فعلی خود مراجعه نماید و درخواست ارسال کارت ملی خود را ثبت کند تا به محل سکونتش فرستاده شود.

نشانی محل سکونت خود را به روزرسانی نمایید
وی تصریح کرد: با مراجعه به سامانه سهیم nci.ir نشانی محل سکونت خود را به روزرسانی نمایید و در این سامانه می توان اطلاعات سند خود را ببینند و احراز هویت و اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

نام های” فاطمه” و “علی” در صدر اسامی
عسکری در ادامه بیان کرد: در نامگذاری فرزندان نام فاطمه در صدر اسامی دختران قرار دارد و در اسامی پسران نام” علی “ومشتقات آن نیز در صدر قرار دارد.
وی افزود: اسامی “دلوین”، “رقیه”، همتا”، و “رها” از جمله اسامی پرتکرار در دختران می باشد و نام های “مهدیار” ، “آراد”، ” ابوالفضل” و ” محمد حسین” پرتکرارترین نام ها از اول فروردین تا پایان آذرماه بوده است.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن