فرشته عسکری رییس اداره ثبت احوال بافق: نام های ” فاطمه” و ” علی” در صدر اسامی

به گزارش هفته نامه افق کویر، روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور سوم دی ماه است، در تاریخ ۳ دی ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی اولین شناسنامه ایرانی به شماره ۱ برای دختری به نام “فاطمه ایرانی” صادر شد. به مناسبت روز ثبت احوال خبرنگار افق کویر با رییس ثبت احوال شهرستان بافق گفتگو نمودند:
رییس ثبت احوال بافق خود را این چنین معرفی کرد: “فرشته عسکری ” متولد ۱۳۵۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر هستم و در سال ۱۳۸۰ در اداره ثبت احوال مشغول به کار شدم.
فرشته عسکری گفت: اولین سند به نام “محمد بافقی زاده” فرزند “محمد حسن” در تاریخ ۲۷/۰۵/۱۳۰۷ صادر گردید؛ ثبت احوال بافق در تاریخ ۰۹/۰۹/۱۳۴۹ با سه جایگاه سازمانی تاسیس شد و اولین شناسنامه به نام “فاطمه حفیظی” صادر گردید.

کارت های ملی ثبت شده تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ آماده تحویل است
وی عنوان کرد: کارت ملی افراد متقاضی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ آماده تحویل است و ۸۰۰ کارت در اداره مانده است که باید مردم جهت دریافت به ثبت احوال مراجعه نمایند.
وی افزود: اگر فردی محل سکونتش تغییر کرده است به ثبت احوال محل سکونت فعلی خود مراجعه نماید و درخواست ارسال کارت ملی خود را ثبت کند تا به محل سکونتش فرستاده شود.

نشانی محل سکونت خود را به روزرسانی نمایید
وی تصریح کرد: با مراجعه به سامانه سهیم nci.ir نشانی محل سکونت خود را به روزرسانی نمایید و در این سامانه می توان اطلاعات سند خود را ببینند و احراز هویت و اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

نام های” فاطمه” و “علی” در صدر اسامی
عسکری در ادامه بیان کرد: در نامگذاری فرزندان نام فاطمه در صدر اسامی دختران قرار دارد و در اسامی پسران نام” علی “ومشتقات آن نیز در صدر قرار دارد.
وی افزود: اسامی “دلوین”، “رقیه”، همتا”، و “رها” از جمله اسامی پرتکرار در دختران می باشد و نام های “مهدیار” ، “آراد”، ” ابوالفضل” و ” محمد حسین” پرتکرارترین نام ها از اول فروردین تا پایان آذرماه بوده است.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی