روش ترسیم اولیه کار بوسیله اشکال هندسی

در این روش، امری که بسیار مهم است، تمرین پیدا کردن اشکالی چون دایره، بیضی، مثلث و احیانا مربع در تصویری که میخواهیم آنرا طراحی کنیم.
با تمرین و نگاه کردن دقیق به تصاویر، کم کم این امر برایمان ساده تر شده، همانگونه که در آموزشهای پیشین گفته شد، تمرین خوب دیدن و دقیق دیدن، اینجا دیده خواهد شد.

حال با ممارست و کنکاش در تصویر، می توانیم یکی از اشکال هندسی را در تصویر پیدا کرده، آنرا ترسیم می کنیم و خطی بعنوان خط مرجع افقی در تصویر رسم می کنیم (دلیل ایجاد این خط، نیاز دوباره برای پیدا کردن شکل هندسی دیگری در تصویر مورد طراحی است و وجود این خط مرجع، کارایی زیادی خواهد داشت ) و همان خط را در دفتر خود با دقت در محل اندازه آن ترسیم می کنیم. ( توجه کنید که در یک تصویر برای طراحی، می توان چندین و چند شکل پیدا کرد که کار طراحی را ساده تر و آنالیز تصویر، ناگهان طراحی آنرا ساده تر خواهد کرد) حال فاصله شکل رسم شده در تصویر و قطر آنرا حدودی تخمین زده و با توجه به فاصله آن از خط افقی مرجع، هم اندازه و دقیق مطابق نمونه آن در تصویر اصلی رسم می کنیم.
تمرین این جلسه را میتوان پیدا کردن اشکال هندسی در تصاویر ساده، سپس تصاویر پیچیده و بعد از آن در نقاشی های بزرگان این هنر اختصاص داد و در صورت موفقیت، تمرین کنید این اشکالی که پیدا کردید، با توجه به روشی که گفته شد ترسیم کنید تا کم کم در پیدا کردن اشکال و ترسیم آنها مهارت پیدا کنید.

صدیقه شمس الدینی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: