روش ترسیم اولیه کار بوسیله اشکال هندسی

در این روش، امری که بسیار مهم است، تمرین پیدا کردن اشکالی چون دایره، بیضی، مثلث و احیانا مربع در تصویری که میخواهیم آنرا طراحی کنیم.
با تمرین و نگاه کردن دقیق به تصاویر، کم کم این امر برایمان ساده تر شده، همانگونه که در آموزشهای پیشین گفته شد، تمرین خوب دیدن و دقیق دیدن، اینجا دیده خواهد شد.

حال با ممارست و کنکاش در تصویر، می توانیم یکی از اشکال هندسی را در تصویر پیدا کرده، آنرا ترسیم می کنیم و خطی بعنوان خط مرجع افقی در تصویر رسم می کنیم (دلیل ایجاد این خط، نیاز دوباره برای پیدا کردن شکل هندسی دیگری در تصویر مورد طراحی است و وجود این خط مرجع، کارایی زیادی خواهد داشت ) و همان خط را در دفتر خود با دقت در محل اندازه آن ترسیم می کنیم. ( توجه کنید که در یک تصویر برای طراحی، می توان چندین و چند شکل پیدا کرد که کار طراحی را ساده تر و آنالیز تصویر، ناگهان طراحی آنرا ساده تر خواهد کرد) حال فاصله شکل رسم شده در تصویر و قطر آنرا حدودی تخمین زده و با توجه به فاصله آن از خط افقی مرجع، هم اندازه و دقیق مطابق نمونه آن در تصویر اصلی رسم می کنیم.
تمرین این جلسه را میتوان پیدا کردن اشکال هندسی در تصاویر ساده، سپس تصاویر پیچیده و بعد از آن در نقاشی های بزرگان این هنر اختصاص داد و در صورت موفقیت، تمرین کنید این اشکالی که پیدا کردید، با توجه به روشی که گفته شد ترسیم کنید تا کم کم در پیدا کردن اشکال و ترسیم آنها مهارت پیدا کنید.

صدیقه شمس الدینی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل