نشست بررسی مشکل محور باقر آباد وصادق آباد بافق

در نشستی بر رفع مشکل محور مواصلاتی باقر آباد وصادق آباد بافق تاکید شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد ، فرماندار بافق در این نشست گفت: چندسالی است که محور بافق به باقرآباد با عرض کم و کاربری های کشاورزی هم تلفات جاده ای داده هم گلایه مالکان و ساکنان این منطقه را در پی داشته است.
زاده رحمانی افزود:  در این مسیر ۳کیلومتری(ازمیدان بهارستان تا میدان گردشگری) یک سری از افراد در سالهای گذشته بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده و امرار معاش می کنند و خیلی از اهالی در این محدوده فاقد پروانه ساخت هستند.
وی اشاره کرد : مالکان برای دریافت خدمات و زیرساخت آب، برق و گاز به علت فاقد پروانه ساخت بودن مشکل دارند.
زاده رحمانی اشاره کرد : مسیر بافق به باقرآباد از سمت میدان بهارستان یک محور روستایی با عرض شش متر بوده و فاقد استانداردهای لازم است .
فرماندار بافق افزود: در این خصوص با حضور شهردار، بخشدار مرکزی، دادستان عمومی و انقلاب، رییس شورای شهرستان و جمعی از روسای ادارات مرتبط با این حوزه در فرمانداری برگزار شد.
زاده رحمانی اشاره کرد :در این جلسه مقرر شد که ۸۰۰ متر ابتدای این محور توسط شهرداری آزادسازی و اجرا و از نقطه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نیز توسط بخشداری در امسال اجرایی شود و تا پایان سال یک ونیم کیلومتراز این مسیر به بلوار ۳۵ متری تبدیل شود.
زاده رحمانی همچنین خاطرنشان کرد: از مالکان و ساکنان این محور تقاضا می شود تا حریم ۱۷٫۵ متری جاده را رعایت نموده و در جهت تسریع در عملیات اجرایی این مسیر نهایت همکاری را داشته باشند.
وی گفت : ادامه ساخت بلوار از نقطه ۱۵۰۰ متر تا میدان گردشگری در سال های آتی انجام خواهد شد.
شهردار بافق گفت:این مسیر در طرح جامع شهری است و بعد از ۴۰۰متر ساخت و ساز باید در محدوده طرح صورت بگیرد و خارج از محدوده هرگونه ساخت و ساز طبق قانون امکان پذیر است.
سید علی نوروز زاده افزود :در محدوده طرح کاربری ها مشخص شده است  و در صورت تغییر به مجوز جهاد کشاورزی نیاز است.
وی با اشاره به  اینکه شهرداری برای ساماندهی املاک در مسیر که فاقد پروانه ساخت و ساز هستند مجموعه ای ۲۰هکتاری برنامه ریزی کرده است افزود:تمام این افراد پس از اماده شدن زیرساخت ها می توانند به این کارگاه ها منتقل شوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: