نشست بررسی مشکل محور باقر آباد وصادق آباد بافق

در نشستی بر رفع مشکل محور مواصلاتی باقر آباد وصادق آباد بافق تاکید شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد ، فرماندار بافق در این نشست گفت: چندسالی است که محور بافق به باقرآباد با عرض کم و کاربری های کشاورزی هم تلفات جاده ای داده هم گلایه مالکان و ساکنان این منطقه را در پی داشته است.
زاده رحمانی افزود:  در این مسیر ۳کیلومتری(ازمیدان بهارستان تا میدان گردشگری) یک سری از افراد در سالهای گذشته بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده و امرار معاش می کنند و خیلی از اهالی در این محدوده فاقد پروانه ساخت هستند.
وی اشاره کرد : مالکان برای دریافت خدمات و زیرساخت آب، برق و گاز به علت فاقد پروانه ساخت بودن مشکل دارند.
زاده رحمانی اشاره کرد : مسیر بافق به باقرآباد از سمت میدان بهارستان یک محور روستایی با عرض شش متر بوده و فاقد استانداردهای لازم است .
فرماندار بافق افزود: در این خصوص با حضور شهردار، بخشدار مرکزی، دادستان عمومی و انقلاب، رییس شورای شهرستان و جمعی از روسای ادارات مرتبط با این حوزه در فرمانداری برگزار شد.
زاده رحمانی اشاره کرد :در این جلسه مقرر شد که ۸۰۰ متر ابتدای این محور توسط شهرداری آزادسازی و اجرا و از نقطه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نیز توسط بخشداری در امسال اجرایی شود و تا پایان سال یک ونیم کیلومتراز این مسیر به بلوار ۳۵ متری تبدیل شود.
زاده رحمانی همچنین خاطرنشان کرد: از مالکان و ساکنان این محور تقاضا می شود تا حریم ۱۷٫۵ متری جاده را رعایت نموده و در جهت تسریع در عملیات اجرایی این مسیر نهایت همکاری را داشته باشند.
وی گفت : ادامه ساخت بلوار از نقطه ۱۵۰۰ متر تا میدان گردشگری در سال های آتی انجام خواهد شد.
شهردار بافق گفت:این مسیر در طرح جامع شهری است و بعد از ۴۰۰متر ساخت و ساز باید در محدوده طرح صورت بگیرد و خارج از محدوده هرگونه ساخت و ساز طبق قانون امکان پذیر است.
سید علی نوروز زاده افزود :در محدوده طرح کاربری ها مشخص شده است  و در صورت تغییر به مجوز جهاد کشاورزی نیاز است.
وی با اشاره به  اینکه شهرداری برای ساماندهی املاک در مسیر که فاقد پروانه ساخت و ساز هستند مجموعه ای ۲۰هکتاری برنامه ریزی کرده است افزود:تمام این افراد پس از اماده شدن زیرساخت ها می توانند به این کارگاه ها منتقل شوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید