فرماندار بافق: کرونا فرصتی برای فعالیت بیشتر هنر در فضای مجازی شد

یزد – ایرنا – فرماندار بافق با اشاره به نیاز شهروندان به نشاط، امید و شادابی گفت: با شیوع کرونا، فرصت بیشتری برای عرضه کارهای هنری در فضای مجازی فراهم شد و با توجه به وضعیت موجود هنرمندان هم تلاش کنند تا روحیه مردم شاد شود.

سید مهدی طلایی مقدم روز یکشنبه به مناسبت ۲۰ فروردین ماه «روز هنر انقلاب اسلامی » در آیین تجلیل از ۵۵ هنرمند فعال شهرستان که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تالار شیخ محمدتقی بافقی برگزار شد،  افزود: به دلیل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی مختل شد.

وی تاکید کرد: در حالیکه امروز جامعه بیش از هر زمانی به نشاط و شادابی نیاز دارد و هنرمندان شهرستان در این شرایط تلاش کردند تا با برنامه ریزی دقیق، به تقویت شادی و امید اجتماعی بپردازند.

وی بابیان اینکه در این شرایط مردم نگران هستند و جامعه بیش از پیش به برنامه‌های مفرح نیاز دارد، اظهارکرد: مجموعه فرمانداری آمادگی کامل دارد تا بدون محدودیت با انجمن های هنری شهرستان همکاری کند و در اجرای برنامه‌های شاد مساعدت لازم داشته باشد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه در کنار هنرمندان تلاش می شود سال ۱۴۰۰ به سال بالندگی هنرهای نمایشی تبدیل شود، تصریح کرد: هنرمندان هم تلاش کنند شادی و نشاط به جامعه تزریق شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم گفت: در شاخص ترین برنامه های فرهنگی هنری سال گذشته می توان به برگزاری مراسم شب وحشی بافقی، جشنواره ادبی هنری این شاعر، جشنواره داستان کوتاه معدن چغارت و سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که برای اولین بار در بافق با همکاری روابط عمومی شرکت سنگ آهن برگزار شد، اشاره کرد.
حسین ارجمند بدون ذکر تاریخ دقیق افزود: مهم ترین رویداد فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۰ برگزاری دومین جشنواره ادبی هنری وحشی بافقی است که در رشته های شعرخوانی، خوشنویسی و نقاشی خط در سطح ملی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: مهم ترین رویکرد اداره ارشاد توجه به مفاخر و مشاهیر در راستای تقویت حس خودباوری فرهنگی است  که در صورت فراهم شدن شرایط، نخستین همایش تجلیل از چهره های فرهنگی هنری نیز برگزار شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با اشاره به مشکلات و سختی کارهای فرهنگی از هنرمندانی که سال گذشته فعال بودند تشکر کرد و هنرمندان را سرمایه‌های معنوی دانست که در صورت حمایت از آن ها شاهد اعتلای فرهنگ و هنر در شهرستان هستیم.

شهردار بافق نیز با اشاره به بهره برداری از خانه فرهنگ هم گفت: این خانه باستانی سال گذشته به بهره برداری رسید و طبق تفاهم نامه ای که با اداره ارشاد منعقد شد فضای یادشده در اختیار هنرمندان قرار گرفت تا بتوانند به اجرای برنامه های متنوع هنری بپردازند.

سید علی نوروززاده افزود: مجموعه سنتی دیگر هم برای انجام فعالیت های هنری در نظر گرفته شد که مناقصه آن برگزار شد و به زودی مرمت و بازسازی آن انجام و مشکل فضای فرهنگی با افتتاح این مجموعه رفع می شود.

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

۲۷۰ هنرمند در رشته های مختلف شهرستان بافق فعالیت دارند که بیشترین فعالیت آن‌ها در زمینه هنرهای نمایشی است و مرکز  این شهرستان ۵۸ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی‌نامه رئیس‌ دولت سیزدهم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال