والیبال یک ورزش شاد و مفرح است

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر«فاطمه کمالی» کارشناس تربیت بدنی با ۱۵ سال سابقه بازی است. از سال ۱۳۹۶ به عنوان داور و مربی فعالیت اش را ادامه داده است و هم اینک دارای درجه ۲و مربیگری درجه ۳ این رشته ورزشی می باشد. از وی دعوت کرده تا به همراه بهار تیموری به دفتر هفته نامه افق کویر آمده و درباره فعالیت او در این رشته ورزشی از آنان سوال کنیم.
افق کویرچه افتخاراتی در رشته والیبال تاکنون داشته اید؟
در رده بزرگسالان سنگ آهن، مقام های پی در پی اول و دوم را کسب کرده و در مسابقات روستایی، نایب قهرمانی را بدست آوردیم. همچنین در استان یزد مسابقات لیگ کشوری را داوری کردم.
والیبال یک ورزش شاد و مفرح است
افق کویر والیبال چگونه رشته ورزشی است ؟
والیبال یک ورزش شاد ومفرح است که به صورت تیمی برگزار می شود و‌ داشتن یک سالن، یک تور و توپ کافی است.
افق کویر چه رده سنی در رشته والیبال وجود دارد؟
نونهال، نوجوان، جوان، امید و بزرگسال
افق کویر آیا ازبچه ها استعدادیابی می کنید؟
بله، ۲نفر از بازیکن های والیبال به نام حدیث عبدالهی و سارا کارگر در رده سنی نوجوان منتخب کشوری شده اند و درحال حاضر در مسابقات شاهرود شرکت کرده اند.

والیبال بافق حرفی برای گفتن در استان یزد دارد
افق کویروالیبال شهرستان بافق چه جایگاهی دارد؟
درچند سال اخیر والیبال شهرستان بافق خیلی پیشرفت چشم گیری داشته که باحمایت های هیئت و پشتوانه باشگاه آهن حرفی برای گفتن دارد و هر سال که مسابقات در استان یزد برگزار می شود شهرستان بافق یک تیم اعزام کرده و نسبت به شهرستانهای دیگر، عملکرد خوبی داشته است.
پارسال برای اولین بار تیم پیشکسوتان در استان مسابقه داشت که تجربه خوبی بدست آمد و امسال یک تیم قدرتمندتر از سال قبل آماده است تا در این دور از مسابقات شرکت کند.

انگیزه، حمایت خانواده، قد بازیکنان در والیبال مهم است
افق کویرچگونه یک بازیکن خوب داشته باشیم؟
برای داشتن بازیکن خوب باید خود بازیکن اراده وانگیزه داشته باشد و درمرحله بعد حمایت خانواده خیلی تاثیر دارد.در والیبال فاکتور قد مهم است ما چند بازیکن خوب داشتیم که خانواده ها حمایت نکردند و به دید یک تفریح برای گذراندن اوقات فراغت بچه های خود نگاه می کردند و مانع پیشرفت فرزندان خود می شوند.وقتی بچه ها انگیزه نداشته باشند وخانوادها حمایت نکنند مسئولین هر مقدار پیگیری کنند و امکانات فراهم کنند، فایده ایی ندارد.

بدنی آماده و ورزیده با
متخصص تعذیه فراهم می شود.
افق کویر آیا داشتن متخصص تغذیه در تیم لازم هست؟
صد درصد بی تاثیر نیست و باعث پیشرفت بچه ها می شود؛ برنامه غذایی مربوط به رشته خود را دارند ومی توانند بدنی آماده و ورزیده تری داشته باشند.
افق کویرحمایت مسولین چگونه بوده است؟
خدارا شکر حمایت مسئولین عالی بوده است و سال قبل تیم بزرگسالان که با پشتوانه سنگ آهن به عنوان ۴تیم برتر لیگ استان انتخاب شد.
یک دوره دوره کلاس مربی گری داشتیم که از یزد مربی آورده بودند؛ حتی پارسال یک مربی به مدت یک سال از استان یزد با اعضای تیم کار می کرد.
امکانات کامل والیبال
موجب علاقه بانوان به این رشته شده است
«بهارتیموری» دانشجوی رشته تربیت بدنی است که ۲۱ سال سن دارد. خودش می گوید: علاقه اش به والیبال بیشتر بوده؛ در نتیجه به سمت این ورزش روی آورده است. از زمانی که نونهال بوده تا الان که بزرگسال هست در تیم سنگ آهن مشغول توپ زدن در جایگاه دفاع می باشد. او هم اکنون دارای کارت مربیگری و داوری والیبال است.
افق کویرچرا بانوان به والیبال علاقه دارند؟
همه در قالب یک تیم بازیکن می کنند و هدف آن کسب امتیاز است که با همدلی و همکاری بازیکنان به دست می آید.
افق کویرباشگاه سنگ اهن چه امتیازی دارد که همه ورزشکاران دوست دارند عضو تیم سنگ آهن باشند؟
امکانات کامل سالن ها وحمایت خوب باشگاه موقع مسابقه چه در شهرستان و چه خارج از استان، امکانات رفت و امد و..

محمد حسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی‌نامه رئیس‌ دولت سیزدهم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال