خلاصه فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق درسال۱۳۹۶

به گزارش هفته نامه افق کویر، علیرضا طالعی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار افق کویربه تشریح عملکرد این بنیاد در سال ۹۶ پرداخت.
اجرای طرح هادی روستایی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در راستای انجام وظایف و فعالیتهای خود در سال ۱۳۹۶ نسبت به عملیات اجرایی طرح هادی روستایی بالغ بر ۴۲۰میلیون تومان درقالب اعتبارات استانی، ملی در روستاهای باجگان ، قطرم ، شادکام ، سید آ باد، گزستان و صدر آباد در قالب اجرای عملیات زیر سازی ، آسفالت ، جدول گذاری و محوطه سازی هزینه و اجرا خواهد شد و ادامه عملیات اجرایی پروژهای عمرانی در سال جدید هم انشا الله در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم پیگیری و اجرا خواهد شد. همچنین در سال گذشته مقدار بیش از ۶۰۰تن قیر رایگان در قالب طرح مشارکتی و اعتبارات بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان در اختیار دهیاری و شوراهای روستاهای بخش مرکزی به منظور آسفالت معابر روستایی قرار داده شد که با نظارت فنی بنیاد مسکن بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر آسفالت گردید.
تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی :
تامین اعتبار لازم جهت نقشه برداری روستای مبارکه بافق به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بمنظور بازنگری طرح هادی روستای مبارکه در سال جدید .
مسکن شهری:
اجرای عملیات پروژه ساخت ۸ واحدی مسکن شهری که بصورت ویلایی در زمینی به مساحت ۱۶۵۰متر مربع و با زیر بنای ۱۲۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر۵۰۰میلیون تومان در شهرک ولیعصر به اتمام رسید و کلیه واحدها به متقاضیان واجدالشرایط واگذار گردید .
مسکن روستایی:
اتمام عملیات اجرایی ساخت ۲۲ واحدی مسکونی روستای مبارکه واقع در شهرک فسفات با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان و با زیربنای ۲۲۳۲ متر مربع انجام گردیده و به متقاضیان واجد الشرایط واگذار گردید. همچنین در سال ۹۶ عملیات اجرایی ساخت ۱۷ واحد مسکونی دیگر نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان و با زیر بنای ۱۸۰۷ متر مربع آغاز گردید و حداکثر تا یکماه آینده آماده واگذاری به متقاضیان واجدالشرایط می باشد . همچنین جهت سا ۹۷ نیز و در راستای خانه دار کردن اقشار کم درآمد پروژه ۱۴ واحدی جدید نیز ظرف چند ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .
بهسازی مسکن روستایی:
پرداخت تعداد ۵۹ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ هر کدام ۱۸ میلیون تومان به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در سطح روستا ها . وهمچنین تعداد ۶ فقره تسهیلات ۴ میلیون تومانی بلاعوض به اقشار کم درآمد جهت تکمیل و بهسازی واحدهای مسکونی ایشان پرداخت گردید .
لازم به ذکر است تاکنون واز زمان اجرای طرح بهسازی بافت مسکن روستایی از سال ۸۴ تعداد ۱۴۵۵ واحد مسکونی از تسهیلات فوق وبا نظارت دقیق ناظران فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان مقاوم سازی گردیده است.
پرداخت تسهیلات حوادثی تعمیرات مسکن:
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در راستای بهبود کیفیت ساختمانهای ساخته شده ویا آسیب دیده از سوانح طبیعی در سال۱۳۹۶ به تعداد ۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در قالب تعمییر مسکن ، خرید لوازم خانگی و خودرو جمعا به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به واجدین شرایط و افراد آسیب دیده در سیل اوایل سال ۹۶ در روستاهای قطرم و شادکام پرداخت گردید .
تملک زمین:
مقدار تقریبی ۲۶ هکتار زمین در سال ۹۶ در روستاهای دولت آباد ، شیطور ، حسین آباد ، گزستان ، حکیم آباد ، وهمسک جهت واگذاری به افراد وجوانان روستایی جهت امر مسکن وتشویق وترغیب افراد جهت بازگشت به روستاها ورونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامپروری روستا با ایجاد زمینه های سکونت دائم وموقت در روستا ها در سال گذشته از طریق منابع طبیعی در خواست و مراحل تملک آن در دست اقدام می باشد. که پس از تحویل به متقاضیان واجد الشرایط واگذار خواهد شد.
واگذاری زمین:
تعداد ۵۰ قطعه زمین مسکونی در روستاهای سطح شهرستان در سال۹۶ به متقاضیان واجدالشرایط جهت ساخت مسکن واگذار گردیده است . واز زمان واگذاری زمین در سطح روستاها نیز تاکنون بیش از ۷۱۲ قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۸۴۵۰۰ متر مربع واگذار گردیده است.
صدور اسناد مالکیت روستایی:
یکی دیگر ا ز فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور اسناد مالکیت جهت منازل واماکن روستایی میباشد که از ابتدای اجرای طرح تعداد ۲۲۶۰ فقره سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان صادر گردیده است ودر سال ۹۶ نیز تعداد ۱۳۶ فقره سند صادر گردیده است که اسناد آن به مالکین تحویل داده شده است.
اجرای بافت بارزش روستایی:
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حفظ و حراست از بافت ها وسکونتگاهای با ارزش روستایی اقدام به تامین اعتبار و اجرای آن می نماید که در همین خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در شهرستان بافق نسبت به شناسایی وتامین اعتبار روستاهای

دارای بافت با ارزش از جمله روستاهای باجگان وقطرم و شادکام اقدام نموده است که در سال جدید نیز انجام خواهد شد و انشاالله در صورت تکمیل پروژه های فوق باعث ایجاد تحولی عظیم در سطح روستا ها در قالب جذب توریست و گردشگر ورونق اقتصادی بویژه برای مردم روستا خواهد .و در همین راستا و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری نبست به شناسایی و تخصیص اعتبار جهت کمک به تکمیل مراکز بوم گردی در سطح روستاهای دارای قابلیت گردشگری به تعداد ۷ واحد و هرکدام مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت گردید.
پاسخ به استعلامات وتغییر کاربری:
در سال۱۳۹۶ این بنیاد در راستای وظایف محوله که یکی از از موارد آن کنترل ساخت وساز ها و تعیین نوع کار بری ها در سطح روستا ها میباشد اقدام به پاسخگویی به بیش از ۲۰۰ مورد از استعلامات و تعداد ۶۰فقره پرونده تغییر کاربری رسیده از ناحیه دهیاری ها وادارات شهرستان نموده است .و از مهمترین اهداف آن می توان به حفظ نظام کاربری های اراضی پیش بینی شده در طرح های هادی وهمچنین هدایت توسعه بافت روستاها به سمت وسوی مناسب وجلوگیری از ساخت وسازهای بی رویه اشاره کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی