مجسمه شیخ محمدتقی بافقی در محل زادگاهش

در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور امام جمعه، فرماندار ، جمعی از مردم و مسوولان، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد از مجسمه مروج امر به معروف و نهی از منکر و مبارز دوران رضاخان پهلوی در میدانی به همین نام در خیابان راه آهن رونمایی شد.
به گفته شهردار بافق پروژه ایجاد میدان، محوطه سازی ، ساخت و نصب مجسمه از چهار ماه قبل با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه آغاز و امروز رونمایی شد.
نوروز زاده، سازه مجسمه را فایبرگلاس ذکر کرد و افزود: ارتفاع مجسمه پنج متر، طول و عرض پایه و ارتفاع آن هر کدام ۲ متر است.
آیت الله بافقی یکی از عرفا و مفاخر بافق است که تا ۱۴ سالگی در زادگاهش تحت پرورش و تربیت پدرش بود، سپس به یزد رفت تا تحصیلات حوزوی را آغاز کند.
این عالم شهیر در سال ۱۳۲۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی به نجف مهاجرت کرد و از محضر آخوند ملامحمد کاظم خراسانی و سید محمدکاظم یزدی، محدث نوری، سید حسن صدر کاظمینی، سید محمود مرعشی نجفی، سید احمد کربلایی، ملاحسین قلی همدانی و محمد بهاری همدانی استفاده کرد.
آیت الله بافقی پس از ۱۷ سال اقامت در نجف ، به قم رفت و در تأسیس حوزه علمیه این شهر از سوی عبدالکریم حائری یزدی با وی همکاری کرد و مایه پشت گرمی او در احداث این بنا شد.
وی،در سال ۱۳۲۵خورشیدی، در سن ۷۲ سالگی در شهر ری درگذشت و در مسجد بالاسر حرم فاطمه معصومه، در کنار قبر عبدالکریم حائری یزدی به خاک سپرده شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی