اردکان، بافق و بهاباد دارای رتبه اول تا سوم پرورش شتر

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی یزد با اشاره به پرورش مرتعی، صنعتی و توسعه همه جانبه شتر در استان، گفت: سالانه بیش از ۴۵۰ تن گوشت شتر در استان یزد تولید و توزیع می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«نادر سلیم» با بیان این که پرورش شتر در استان غالبا به صورت مرتعی انجام می‌شود، اظهار کرد: در راستای پرورش شتر به صورت صنعتی و پرواری تاکنون بیش از ۲۰ مورد مجوز صادر شده است .

وی با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر شتر در استان یزد، افزود: با توجه به این که شتر نسبت به سایر دامها از مقاومت بالاتری برخوردار است، تمام شهرستان‌های استان یزد مستعد پرورش شتر هستند .
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد با بیان این که به طور کلی شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد رتبه اول تا سوم پرورش شتر را به خود اختصاص دادند، گفت: سالانه بیش از ۴۵۰ تن گوشت شتر در استان تولید و توزیع می‌شود .
سلیم با اشاره به این که ذائقه مردم بیشتر با گوشت گرم مزاج سازگار شده است، تصریح کرد: گوشت شتر در بازارهای استان یزد مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرورش شتر به صورت مرتعی و صنعتی و توسعه همه جانبه آن در استان جز برنامه‌های بلند مدت بخش توسعه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان است .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید