مشکلات سالن ایثار پیگیری اداره ورزش و جوانان شهرستان را می طلبد

تقریبا۱۰سال از تاسیس سالن ورزشی ایثار می گذرد و متاسفانه از لحاظ امکانات و تجهیزات مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است. با این که مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان دو سال پیش از سالن بازدید داشتند ودر جریان مشکلات سالن قرار گرفتند ولی تا کنون هیچ گونه اقدامی برای بهبود وضعیت این سالن ورزشی نشده است.
در شماره ۸۷۳ مورخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۷ درهفته نامه افق کویر خصوص مشکلات سالن ورزشی ایثار گفتگویی درج شد، به دنبال این مصاحبه پیمانکار سالن ایثار پاسخی مبنی بر این گزارش به خبر نگار ورزشی ما داد.
“اصغر آقابابایی “مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی محبان انصار بافق گفت: من از مهرماه ۱۳۹۴ به عنوان یک باشگاه فرهنگی ورزشی در مزایده سالن ایثار شرکت نمودم و برنده مزایده شده ام و هم اکنون سه سال است که این سالن در اختیار من است .
افق کویر : آیا شما به عنوان پیمانکار سالن ایثار از مشکلات سالن خبر دارید ؟
بله، بزرگترین مشکل سالن خرابی کف پوش سالن است. با توجه به قدمت چندین ساله کف پوش شرایط سختی را برای ورزشکاران بوجود آورده است.
مشکلات دیگری هم چون گرمایش در فصل زمستان را هم داریم. که متاسفانه به دلیل اینکه سالن در حاشیه شهرستان قرار دارد. و هنوز خط انتقال گاز به نزدیکی سالن نرفته نتوانستیم امتیاز گاز سالن را خریداری نمائیم.
افق کویر: چرا با وجود این مشکلات پیگیری نکردید؟
با توجه به پیگیر ها و مذاکرات که با رئیس سابق اداره ورزش و جوانان بافق داشتم. در مورد کف پوش ،سالن ایثاررا در اولویت دوم بعد از سالن کوثر قرار داد. فکر می کنم باید بودجه اش را اداره ورزش شهرستان یا اداره کل ورزش و جوانان استان و فرمانداری تامین کند. به عنوان پیمانکار نباید هزینه ای برای مشکلات سالن پرداخت کنم.
افق کویر : در هفته گذشته که خبرنگارهفته نامه افق از سالن گزارش تهیه کرده بود. شرایط نظافت خوبی نداشت و چند نفر از بانوان ناراضی بودند. چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟
مصاحبه بانوان ورزشکار را خواندم. همانطور که خودشان گفته اند: تا چهار سال پیش سالن سرایدار نداشت و شرایط نظافت و امنیت سالن در حد صفر بود. از سال ۹۴ که پیمانکار سالن شدم. یک سرایدار برای سالن گذاشتم. و برنامه ریزی مناسبی صورت گرفت که سانسها مرتب و منظم انجام شود ، با سرایدار سالن قراردادی بسته شد. شرایط مورد نیاز در قرارداد منعقد گردید.
در طول سه سالی که سالن تحویل باشگاه محبان انصار بود. اگرسالن مشکلی داشت بلافاصله پیگیری کردیم .البته باید شرایط مکانی سالن را نیز در نظر بگیریم با توجه به اینکه سالن در حاشیه شهر قرار دارد و هنوز اطراف سالن ساخت و سازی صورت نگرفته است با کوچکترین گرد و خاکی که بوجود می آید. کل سیستم نظافتی سالن دچار مشکل می شود.
خود ورزشکاران نیز باید در این زمینه ما را یاری کنند. متاسفانه سرایدار ما در چندین نوبت شاکی بود که ورزشکاران حین ورزش با خوردن تخمه و آجیل و ریختن آشغالها مشکلاتی را بوجود می آورندکه با تماسهایی که با سرپرستان تیمها صورت گرفت این مورد کمتر شد. ولی رفع نشده است.
افق کویر : تیم والیبال بانوان سفلی آیا هزینه ای هم بابت اجاره سالن پرداخت می کنند ؟
سه سالی که پیمانکار سالن بودم. هر سال بیش از ۴۵۰ سانس در اختیار سرپرست تیم شهدای سفلی جهت استفاده رده های مختلف سنی آقایان و بانوان قرار دادم.که این سانسها از سانسهایی اداره ورزش بوده است. اگر متوسط هر سانس را ۲۰ هزار تومان محاسبه کنیم. سالی ۹ میلیون تومان هزینه سالن می شود. در طول سه سال چیزی معادل ۲۷ میلیون تومان هزینه کل سانسها شده است. که در راستای کمک به ورزش محلات و رفع مشکلات اجتماعی و حمایت از تیمهای ورزشی هیچ پولی از تیم شهدای سفلی دریافت نکرده ام. مگر اینکه سانس بیشتری به غیر از سانسهای توافقی درخواست نموده باشند ، این هم به ندرت اتفاق افتاده است. اگرهم هزینه داده باشند در حد دو میلیون تومان در سه سال بیشتر نبوده است.
افق کویر : بابت اجاره سالن چه میزان به اداره ورزش و جوانان پرداخت می کنید و سالن داری چقدر هزینه دارد ؟
شرایط برای هر سال مزایده متفاوت است. ولی بابت سه سال مستاجری سالن ایثار مبلغ ۱۹ میلیون و هفتصد هزار تومان به اداره ورزش و جوانان اجاره پرداخت کرده ام. ا
ما در مورد سالن داری باز شرایط هر جایی فرق می کند سالن ایثار با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرار دارد. متقاضی کمتری دارد. اکثر سانسها در هفته خالی است. بیشتر متقاضیان سالن هم به خاطر موقعیت مکانی سالن یا می خواهند سانس رایگان استفاده کنند. و یا هزینه ای کمتر از قیمت مصوب پرداخت کنند که این باعث شده درآمدزایی در سالن نداشته باشیم وهزینه های جاری سالن را به سختی فراهم کنیم .
افق کویر : حرف آخر
تشکر و قدردانی می کنم از پیگیری هفته نامه افق کویر که در راستای رفع مشکلات ورزش شهرستان گام بر می دارد. و از همشهریان بزرگواری می خواهم که اگر از مکانهای ورزشی شهرستان استفاده می نمایند. شعار” شهر ما خانه ماست “را سرلوحه کار خود قرار دهند و خودشان نیز همانطور که از محیط خانه خود را مراقبت می کنند. از محیط سالن نیز مراقبت نمایند. قطعا با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

اگر هزینه ای که از پیمانکاران دریافت می شود خرج سالن ها می شد ورزشکاران دغدغه ای نداشتند
با توجه به این گفتگو اگرمتولیان ورزش هزینه ای که از مزایده سالن ها دریافت می کنند. صرف رفع مشکلات سالن ها کنند. همچنین از پیمانکاران تعهدی بابت تجهیزکردن سالن ها گرفته شود. ورزشکاران دغدغه ی گرمایش و سرمایش و غیره .. ندارند.

ملیحه تقی زاده 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی