بازار اجاره سال آینده گران‌تر می‌شود/ بازار خرید و فروش در سراشیبی رکود

یک فعال بازار مسکن گفت: سال آینده قیمت خرید و فروش مسکن کاهش، اما بازار اجاره با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود.

رضا اربابیان فعال بازار مسکن در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات در نشست خبری با بیان اینکه ارتباط بین سایت‌های املاک با بنگاه‌های املاکی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: وجود سایت‌های اینترنتی با نظارت وزارت صمت و ارتباطات باعث ایجاد شفافیت در بازار مسکن می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ فروشگاه مجازی املاک در کشور وجود دارد که نقش موثری در اعتمادسازی بین خریدار و فروشنده ایفا می‌کند.

اربابیان اظهار کرد: تمام قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در بنگاه‌های املاکی منعقد می‌شود، زیرا که خرید و فروش آنلاین بدون نظارت زمینه ساز عدم شفافیت در بخش مسکن می‌شود.

در ادامه میلاد بازدار فعال دیگر بخش مسکن گفت: بازار مسکن در سال آینده وارد رکود عمیق‌تری می‌شود و همین موضوع قیمت مسکن را به تعادل می‌رساند.

وی درباره بازار اجاره بها گفت: پیش‌بینی می‌شود در حوزه اجاره مسکن قیمت‌ها بیشتر از سال‌های گذشته افزایش یابد، به دلیل آنکه بازار خرید و فروش وارد رکود می‌شود این بازار رونق بیشتر و در نتیجه شاهد افزایش قیمت بیشتری می‌شود.

بازدار افزود: چنانچه در فضای مجازی رونق کسب و کار اولویت اصلی قرار گیرد، باید امینت و اعتماد مردم در این بخش‌ها بیشتر شود.

بر اساس این گزارش ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات از ۱۰ اسفند تا ۱۲ اسفند در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی از جمله کشور ترکیه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها قرارداد‌ها و خرید و فروش املاک با تخفیف ۸ تا ۱۰ درصدی به متقاضیان عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید