تاثیرات آلودگی؛ هرچه فاصله نزدیک تر باشد مطمئنا شهرک پردیس درگیر خواهد شد

به گزارش هفته نامه افق کویر، گفتگویی اختصاصی با سید جلال موسوی رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق صورت دادیم که به اطلاع شما شهروندان و افرادی که در آینده ساکنین شهرک پردیس خواهند شد می رسانیم.
افق کویر:باتوجه به این که وزش باد از شمال غربی به سمت جنوب غربی می باشد، آیا ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری که درانتهای بلوارکشاورز و درمحدوده میدان گردشگری صورت گرفته است، درآینده دچارمشکل نخواهدشد؟
فاصله ای که تصفیه خانه دارد نسبت به شهرزیاد است و حتما باید تصفیه صورت بگیرد و نمی توانند آب را بدون تصفیه رها کنند که این عمل بصورت هوادهی می باشد و فاصله ای که تصفیه خانه بافق دارد حتی نسبت به فاصله تصفیه خانه یزد بیشتر است و اصل روش می باشد که باید بنحوی اجرا شود تا کمترین آلودگی را متوجه مردم کنند. طرح توجیهی تهیه و به استان ارسال شده و یزد با این شرایط موافقت و مجوزها را صادر نموده است.
. وی در خصوص نظارت محیط زیست گفت: زمان بهره برداری باید از ما مجوز گرفته شود و براساس طرح اولیه که نظر داده ایم اجرا گردد و اگر کوچکترین نقصی مشاهده شود و استاندارد نباشد مورد تایید ما نیست و ما تمام تلاشمان را خواهیم داشت.
رییس اداره محیط زیست بافق ادامه داد: از لحاظ وزش بادهای غالب تا حدودی به علت فاصله ۱۰ الی ۱۲ کیلومتر به هیچ وجه پشت به شهرنباید بگیرد. اگر طرح به نحو احسن اجرا شود؛ اگر شخصی هم در کنار تصفیه خانه فاضلاب قراربگیرد نباید بویی استشمام نماید چون بلافاصله بعد از این که فاضلاب وارد حوضچه ها می شود باید هوادهی صورت بگیرد و آب فاضلاب شهر وقتی وارد تصفیه خانه می شود پره ها شروع به کارکردن می کند و اکسیژن را به آب می دهد و خود آب و اکسیژن باعث می شود این مواد داخل آب تجزیه شوند و به صورت رسوب، رسوب گذاری شود و رسوبات باید منتقل شود و اگر بخاطر موادسمی برای مصرف کشاورزی تایید نشود باید به محدودهایی که بعنوان پسماندهای صنعتی یا ویژه در نظر گرفته می شود دفع گردد و اگر به مصرف صنعتی برسد باید استاندارد ها را رعایت کرده باشد.
افق کویر: با توجه به این که شهرک پردیس، واقع در بلوار چغارت اقدام به فروش قطعات زمین به اعضای خود نموده است و با توجه به نزدیکی به معادن اطراف، آیا آلودگی یا آلایندگی شامل آن منطقه میگردد یا خیر؟
اگر واحدهای صنعتی که بالادست شهر بافق احداث می شود به تکنولوژی روزدنیا مجهز نباشد و سیستم های تصفیه هوا و کنترل آلودگی هایشان درست کار نکند شهرک را دربرخواهد گرفت و حتی بافق هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ما باید در خصوص آن مکان هم نظارتمان را بنحو احسن انجام دهیم و تاثیرات آلودگی هرچه فاصله نزدیک تر باشد مطمئنا درگیر خواهد شد.
وی درخصوص آلایندگی معدن زاغیا بیان داشت: در حال حاضر این معدن غیرفعال است و زمان اکتشافات و انفجارات روی این شهرک تاثیر خواهد گذاشت. از جانب ما تلاش و نظارت صورت خواهد گرفت اما بعضی موارد دست ما نیست واگر برای واحدی مشکل فنی ایجاد شود، شاید اتفاقی رخ دهد که قابل پیش بینی نباشد، ما بسیار تلاش می نماییم با این حال در صنایع خواهی نخواهی تخلف صورت می گیرد.
موسوی در زمینه آلایندگی معادن گفت: زمانی که یک قسمتی از حالت طبیعی خارج شود آلودگی دارد و هیچ معدنی نیست که آلودگی نداشته باشد و براساس استانداردهایی که تعریف می شود باید رعایت گردد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید