بافق در رتبه ششم میوه تنظیم بازار استان یزد قرار گرفت

میوه تنظیم بازار استان یزد در ۱۹۳ مرکز توزیع می شود

یزد – ایرنا – مدیر سازمان تعاون روستایی یزد گفت: سهمیه میوه تنظیم بازار استان از طریق ۱۱۴مرکز عرضه در شهرستان یزد و ۷۹ مرکز عرضه در سایر شهرستان های تابعه توزیع می شود.

علی جهازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان امروز ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ طی چند مرحله ، بیش از ۸۰۰ تن انواع پرتقال والنسیا و تامسون به استان حمل شده است.
وی افزود: همچنین ۶۰۰ تن سیب زرد و قرمز مرغوب با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته برای توزیع با نرخ مصوب در ایام عید نوروز سال ۱۳۹۸ تامین و به طور کامل به استان حمل و ذخیره سازی شده است.
مدیر تعاون روستایی یزد درباره سهمیه و تعداد مراکز عرضه میوه تنظیمه بازار به تفکیک شهرستان های تابعه استان یزد هم گفت: پیرو ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار و کمیته های راهبری میوه تنظیم بازار استان و شهرستان های تابعه ، سهمیه های سیب و پرتقال هر شهرستان بر اساس جمعیت شهرستان تعیین و اختصاص داده شده است.
به گفته جهازی ، طبق سهمیه بندی انجام شده بیشترین سهمیه به ترتیب مربوط به شهرستان های یزد، میبد، اردکان، مهریز، ابرکوه، بافق، تفت، خاتم، اشکذر و بهاباد است.
وی در ادامه افزود: با مصوبه کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار استان، با توجه به جمعیت هر شهرستان ، بیشترین سهمیه مربوط به شهرستان یزد به میزان ۴۶۰ تن پرتقال و ۳۱۷ تن سیب و کمترین مقدار مربوط به شهرستان بهاباد به میزان ۱۲ تن پرتقال و هشت تن سیب است.
مدیر سازمان تعاون روستایی یزد با اشاره به نحوه توزیع میوه عید اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته ، میوه ذخیره شده در سردخانه طبق برنامه بین میوه فروشان معرفی شده از سوی صنف میوه و تره بار استان، مراکز عرضه شهرداری، فروشگاه های تعاونی مصرف کارکنان دولت و شرکت های تعاونی روستایی متقاضی توزیع می شود.
جهازی خاطرنشان کرد: مراکز توزیع معین شده نیز موظف هستند با نصب بنری مشخص در محل عرضه تحت نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توزیع میوه تنظیم بازار با قیمت مصوب و کیفیت مطلوب در سطح استان اقدام کنند.
سال قبل ۲۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال والنسیا تولید جنوب کشور برای مصرف نوروز ذخیره ‌شده بود.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی