ایجاد پایگاه های سلامت و ورزش در نشاط یزدی‌ها مؤثر است

یزد – ایرنا – مدرس ورزش و تربیت‌بدنی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های یزد تأکید کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت و ورزش برای پایش مستمر وضعیت جسمانی و تأمین نشاط اجتماعی مردم خصوصاً جوانان استان برای پیشگیری از بسیاری ناهنجاری ها در جامعه ضروری است.

محمدصادق زارع روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این پایگاه‌ها نهضتی برای سلامت جامعه ایجاد خواهد کرد و می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها و مشکل روحی ، جسمی و روانی شهروندان پیشگیری کند.
وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این پایگاه‌ها ظرفیت‌ها و علاقه‌مندان زیادی وجود دارد که دستگاه‌های متولی بهداشت و سلامت می‌توانند از همراهی متخصصان برای به‌کارگیری و تحقق اهداف در این راستا استفاده کنند.
مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار داشت: رمز و راز موفقیت‌های سلامت مردم در گرو فعالیت‌های علمی و دقیق با بهره‌گیری از توانایی و امکانات خوبی قرار دارد که در استان فراهم است.
این دانش‌آموخته دکتری فیزیولوژی در خصوص ورزش مدارس اظهار داشت: کمبود منابع از یک‌سو و کم شدن انگیزه افراد متخصص در حوزه ورزش از سوی دیگر، مشکل اصلی ورزش در واحدهای آموزشی است.
به گفته وی ساعت های ورزش مدارس، صندوق ذخیره برای آینده ورزش استان و کشور است، اگر به‌درستی برنامه‌ریزی و نسبت به تأمین امکانات آن توسط مسئولان اقدام شود قطعاً خروجی خوبی به همراه دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یزد تصریح کرد: تعداد ساعت ‌های ورزش مدارس و دانشگاه‌ها باید افزایش یابد و با جذب نیروهای متخصص و فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای ارتقای سلامت شهروندان اقدام کرد.
زارع به اهمیت راه‌اندازی انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه ورزش برای کمک به مسئولان در پیگیری اهداف و خدمت به این بخش به‌عنوان یک ضرورت خواستار گسترش و پویایی آن شد.
این دانش‌آموخته دکتری فیزیولوژی با اشاره به اینکه در یزد استعدادهای خوبی در حوزه ورزش در بین دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد بر همکاری و حمایت جدی دولت و بخش‌های مرتبط در قالب برنامه و سند مدون تأکید کرد.
مدرس ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد به اهمیت جوان‌گرایی، جذب افراد متخصص و علاقه‌مند، استعدادیابی و توجه به ایجاد باشگاه‌های قوی و بها دادن به ورزش محله‌ها تأکید کرد.
زارع تأکید کرد: پرورش مدیران برنامه محور و متخصص در حوزه ورزش با همکاری دستگاه‌ها و همراهی تشکل‌ها و بهره‌گیری از تجربه ارزشمند پیشکسوتان با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تخصصی به‌صورت منظم در ارتقای ورزش یزد و رسیدن به جایگاه واقعی بسیار مؤثر است .
زارع دبیر ورزش مدارس و دانشگاه‌های یزد است.
استان یزد با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ ، ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه‌شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی