رئیس پلیس‌ راه: ترافیک در جاده های یزد رو به افزایش است

سرهنگ مسعود قانعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیشترین حجم رفت و آمدها از جاده های اصلی به مقصد مرکز استان مربوط به ۲ مسیر کرمان و اصفهان است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار سامانه های تردد شمار موجود در جاده های استان از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ تا پایان روز نهم فروردین ۱۳۹۸ شاهد افزایش ۱۲ درصد رفت و آمد خودروها هستیم .
رئیس پلیس راه یزد اظهار داشت: حضور گشت های محسوس و نامحسوس در تعطیلات نوروزی نسبت به کنترل، نظارت و فراهم کردن زمینه سفر ایمن برای مسافران و میهمانان در دستور کار است.
قانعی با اشاره به افزایش تردد در حوزه استحفاظی استان به رعایت مقررات، صحبت نکردن با تلفن همراه در حین رانندگی ، رعایت فاصله طولی و توجه به حقوق مسافران از سوی رانندگان تاکید کرد.
همچنین رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر یزد گفت: در ۱۲ روز ( ۲۷ اسفند ۹۷ تا نهم فرودین ۹۸) گذشته، یک میلیون و ۳۸۹ هزار نفر شب مسافر نوروزی در استان اسکان یافتند.
علی صالحی دیروزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد اقامت مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۵ درصد رشد دارد، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵۴۵ هزار و ۴۲۳ گردشگر در استان اسکان یافته بودند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ادامه داد: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.
وی خاطر نشان کرد: اسکان روزانه ۱۱۵ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی در استان فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان ۱۳۰ هزار نفر در روز وجود دارد.
روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های یزد که در کریدور شرق- غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد، تردد می کند.
استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشوری را داراست.
استان یزد افزون بر ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از آن با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود.
این شهر ۷۴۳ هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در ۱۸تیرماه ۱۳۹۶ در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شده است که افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز بازدید کنند.
استان یزد بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ با یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی