هشت ميليون متر مکعب آب در سدهاي خاکي بافق ذخيره شد

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري بافق گفت: با بارندگي هاي اخير هشت ميليون متر مکعب آب در ۹ سد خاکي اين شهرستان ذخيره شد.

به گزارش پایگاه خبری افق کویر به نقل از پایگاه خبری  آفتاب بافق؛ کمال کريمي صبح امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: گنجايش سدهاي خاکي شهرستان بافق ۱۰ ميليون متر مکعب است که تاکنون ۸۰ درصد آن آب گيري شده است.

وي بندهاي خاکي شهرستان بافق را در دشت هاي حسن آباد ، صادق آباد، قطرم،شادکام ، کوشک و سبزدشت اعلام کرد و افزود: اين حجم آب در بندهاي خاکي فوق ذخيره سازي شده که باعث تغذيه سفره هاي زيرزميني مي شود.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق با بيان اينکه چهار طرح بزرگ بند خاکي در دشت قطرم اجرا و تکميل شده است از اجراي سيل بندهاي خاکي جديد در اين منطقه به منظور کنترل رودخانه هاي فصلي ،افزايش پوشش گياهي و جلوگيري از فرسايش خاک خبر داد.

وي تصريح کرد: چهار بند خاکي دشت قطرم و شادکام که از سال ۷۶ احداث شده براي سيل هاي بازگشتي براي دوره ۵۰ تا ۱۰۰ساله پيش بيني شده است.

اين مسئول گفت: همچنين پخش سيلاب زير دست رودخانه شادکام با اعتبار يک ميليارد و ۳۰۰ميليون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملي در حال احداث است.

رئيس منابع طبيعي و امور آبخيزداري شهرستان بافق افزود: آب هاي جمع شده در سيلاب هاي اين منطقه به رودخانه شور بافق ريخته مي شود و هيچ گونه آبي وارد شهر نخواهد شد.

بارندگي اخير بافق هيچگونه خسارت مالي و جاني در پي نداشت و با همت همه دستگاههاي امدادي خدمت رسان و همکاري مردم دفع شد.

منبع: ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی