راه اندازی کارخانه بازیافت آسفالت فرسوده در شهرستان بافق

اولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بافق در سال ۱۳۹۸ روز چهارشنبه ۴/۲/۱۳۹۸ با حضور مسئولین مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار بافق گفت: آمار اشتغال در سال ۹۷در شهرستان بیش از دو هزار نفر بوده که این آمار در سال جاری به ۳هزار نفر افزایش می یابد و آمار بیمه بیکاری شهرستان نیز کمتر از شش دهم درصد می باشد.
وی در ادامه گفت: در سال ۹۶قریب به دو هزار و ۳۹۶ نفر بیمه شده اجباری در شهرستان داشتیم که این آمار در سال گذشته به دو هزار و ۴۲۴نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد برای ۶۴۰نفر اولین بار بیمه اشتغال ایجاد شد.
وی تاکید کرد: جذب نیرو از طریق آزمون توسط واحد های صنعتی بزرگ صورت گیرد.
وی افزود: امسال پیگیر هستیم که در سال جاری آمار اشتغال در شهرستان به ۳هزار نفر افزایش پیدا کند و ضمن اینکه با تشکیل مرتب کمیسیون کارگری آمار بیکاری در شهرستان کاهش یابد.
فرماندار بافق ادامه داد: با توجه به آمار ۱۴ هزار و ۷۶۹نفری شهرستان، آمار بیمه بیکاری به ۸۵نفر می باشد که این آمار کمتر از شش دهم درصد است اما همین آمار پایین هم باید تقلیل پیدا کند.
زاده رحمانی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید گفت: در راستای انجام برنامه و سیاست های دولت برای ایجاد اشتغال نیاز داریم سه بخش صنعت و معدن،خدمات و کشاورزی را در شهرستان پیش ببریم.
محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق گفت: درسال گذشته شهرستان بافق در صدر شهرستان های استان در جهت استفاده از ظرفیت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بود.
وی همچنین به کارهای در دست اقدام در این حوزه اشاره کرد و افزود: راه اندازی واحدهای فرآوری خرما برای اولین بار طی چند روز آینده در شهرستان و رونمایی از طرح پهپاد سم پاش از این برنامه هاست.
فرماندار بافق همچنین از ایجاد و راه اندازی کارخانه بازیافت آسفالت فرسوده در شهرستان خبرداد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.
زاده رحمانی کمک به استحصال قیر استفاده شده در سال های آینده و کاهش قیمت تمام شده قیر را از مزایای این طرح بیان کرد.
وی در پایان افزود: در سال جاری به بخش های خدمات و کشاورزی ورود بهتری خواهیم داشت تا ظرفیت بالقوه در این دو بخش به ظرفیت بالفعل تبدیل شود و سبب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده شود.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی