طلب ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری از شرکت سنگ آهن مرکزی

به گزارش هفته نامه افق کویر، حسن محمدی رییس شورای اسلامی شهر بافق در گفتگویی اختصاصی به پرسش های مطرح شده خبرنگار این نشریه پاسخ داد.
افق کویر: مطالبات شهرداری از معادن چقدر است؟
بر اساس قانون و تنفیذ مقام معظم رهبری درخصوص بحث ۲ درصد، مبلغ بالایی را شهرداری از معادن طلب دارد.

بیشتر معادن از پرداخت عوارض خودداری  می کنند

افق کویر: آیا مقدار آن محاسبه شده است؟
باتوجه به اینکه نحوه اجرای آن بر عهده فرمانداری گذاشته شده و بارها درخواست کردیم که به شورا اعلام کنند؛ متأسفانه آمار دقیقی نداریم. مجری این کار فرماندار هست و پیگیری هایی انجام شده است. شرکت سنگ آهن عوارض را پرداخت می کند و با توجه به اینکه تولید سال گذشته بالابوده است و فروش داشتند بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان طلب داریم. معادن دیگر به غیر از فلات مرکزی که در برخی موارد کمکهایی به شهر کرده است از پرداخت عوارض خودداری می کنند. برای پیگیری این موضوع درخواست برگزاری جلسه با استاندار را کردیم تا موضوع را پیگیری کنیم؛ اگر نتیجه داد که هیچ؛ درغیر اینصورت از طریق حقوقی اقدام خواهیم کرد.
افق کویر: کدامیک از مدیرعامل های شرکت سنگ آهن عوارض را راحت تر پرداخت کردند؟
تمام مدیرعامل هایی که با آنها شخصاً در ارتباط بودم خوب بودند؛ اما مهندس فلاح عنایت خاصی به این موضوع دارد و همکاری خوبی را با شورا و مجموعه شهرداری دارد؛ امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.
توجه خاصی به تفرجگاه آبشار است
افق کویر: برخی شهروندان نسبت به اینکه شهرداری بر روی پارک آبشار متمرکز هست و نسبت به آسفالت معابر بی توجه هست منتقد هستند در این باره توضیحاتی بدهید؟
پارک آبشار یکی از پارک ها و تفرجگاههای ویژه ای هست که حتی به اذعان مهمانان نوروزی ویژگی های خاص دارد. میزان هزینه کرد در پارک آبشار بر اساس مصوباتی است که در بودجه از طرف شورا تأمین می شود؛ زمانیکه قرار هست بحث بودجه بررسی شود این بودجه برای عمران و آبادانی شهردر اختیار شهردار قرار می گیرد. میزان بودجه ای که به پارک آبشار اختصاص داده می شود بر اساس همان بودجه است؛ قطعاً غیر از این عمل نمی شود؛ البته توجه خاصی به عنوان تفرجگاه به آن داریم، ولی نه به صورتی که از بودجه های دیگر حذف کنیم و به آبشار اختصاص بدهیم.

تفاهم نامه شهرداری با بخشداری برای تعریض جاده باقرآباد

افق کویر: آیا درخصوص تعریض باقیمانده جاده باقرآباد با بخشداری رایزنی صورت گرفته تا این طرح به اتمام برسد؟
در جلسه ای که در فرمانداری برگزار شد شهرداری از یکسال و نیم قبل بحث تملک شروع کرده است و تا قسمتی که متعلق به شهرداری هست مساحت ۴۰۰ متر و علاوه بر این تا ۸۰۰ متر را تملک و آزاد سازی کرده و مابقی آن را با بخشدار و فرماندار تفاهم نامه ای صورت گرفته تا شهرداری بخش دیگر را انجام دهد و در مقابل هزینه های آن را پرداخت کنند.

کارشناسان وزارت کشور مشغول کار بر روی مرزهای جغرافیای بافق هستند

افق کویر: پیرامون مرزهای جغرافیایی چه پیگیری هایی انجام شده است؟
پیگیری هایی از سوی شورای چهارم شده بود که به صورت جدی ادامه پیدا کرد؛ الحمدا… به نتایج خوبی خواهیم رسید، مسئولین پیگیری های خوبی در این زمینه انجام دادند؛ عنایت خاصی به این موضوع داشتند کارشناسانی از وزارت کشور دعوت شدند و موضوع در حال پیگیری است.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی