هزینه درمان ندارم پایم را قطع می کنند(گزارش اصلی)

به گزارش هفته نامه افق کویر، “نعمت” جوان ۲۸ ساله افغان، ساکن بافق است که بر اثر تصادف مدتی است از ناحیه پا به شدت آسیب دیده و به دلیل نداشتن توان مالی و پرداخت هزینه های بیمارستان عن قریب است که پای خود را از دست بدهد.
هفته نامه افق کویر جهت پیگیری این موضوع به سراغ خانواده وی رفت، مادر افغان با دیدن خبرنگاران آنها را به سوی اتاقی کوچک که نعمت در آن بستری بود هدایت کرد. یکی از پرسنل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق مشغول پانسمان پای نعمت بود.
درحالیکه نعمت ازشدت درد به خود می نالید، مادر افغان به خبرنگار ما گفت: عفونت پای وی به قدری زیاد بود که تحمل آن بسیار دشوار بود و به اتاق وی نمی توانستیم وارد شویم. اگر یکی از صاحبان داروخانه در بافق هزینه پانسمان وی رابرعهده نگرفته بود، معلوم نبود چه بلایی بر سرش می آید؟ رابعه همسر نعمت به خاطر مشکل همسرش ناراحت بود و حاضر نشد با خبرنگاران هفته نامه حرفی بزند.
نعمت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر به شرح ماوقع پرداخت و گفت: من و همسرم کارگر مرغداری بودیم . اربابم به من گفت: به شهر برو و برای کارگرها غذا بگیر. سر راهم سوار موتور بنده خدایی شدم تا مرا به مرغداری برساند. راننده موتور سر پیچ “باقر آباد” که دور زد، به خاطر ماشینی که از روبرو پیدا شد خود را از موتور پایین انداخت، من که پشت سر راننده موتورسیکلت بودم به خاطر این که ظرف غذا همراهم بود و جلو خود را نمی دیدم، پایم با ماشین برخورد نمود و ۲۰ متر آن طرف تر به زمین افتادم.
وی افزود: وقتی برای درمان پایم به بیمارستان دولتی یزد رفتم، با توجه به اینکه شکمم پاره شده بود، لگنم شکسته و هفت قسمت از ساق پایم دچار شکستگی شده بود، بیمارستان درمان اولیه را شروع نمود،هنگام ترخیص مدارک کارت بیمه ام را قبول نکردند و گفتند باید ۳۴ میلیون تومان به بیمارستان پرداخت نمایید، خانواده ام ۲۰ میلیون از اطراف و آشنایان قرض نمودند و مرخص شدم. قرار شد بعد از ۱۳ فروردین دوباره استخوان پایم که بیرون زده بود را مجدد جراحی کنند؛ اما با توجه به اینکه پول درمان نداشتم، بیمارستان از پذیرش من امنتاع کرد و گفت: هنوز از درمان اولیه ات ۱۴ میلیون تومان باقی مانده است.
وی ادامه داد: عفونت پایم در خانه آنقدر زیاد شده بود، که اگر یکی از داروسازان بافق به فریادم نرسیده بود، معلوم نبود که چه بلایی بر سر من بیاید، وی تمام هزینه های دارو، پانسمان و درمان مرا را رایگان متقبل شد، این امر باعث شد عفونت پایم کمتر شود.
نعمت در حالی که از شدت درد عرق می ریخت گفت: عفونت پا باعث شده است از شدت درد ۲۴ ساعت بیدار باشم. استخوان پایم بیرون زده است، اگر هر چه سریعتر عمل نشوم، مجبور هستندساق پایم را قطع نمایند.
وی تصریح کرد: با فردی که تصادف نمودم، از بدبختی ام راننده گواهی نامه ندارد، و ماشینش بیمه البرز می باشد، با آن که راننده خودرو مقصر است، حرف زور می زند، پرونده ما در دادگاه است، در حالی که این پرونده اورژانسی است، باید هر چه سریعتر رسیدگی نمایند، دادگاه کارهای اداری را انجام می دهد و این فرایند زیادطول می کشد.
نعمت افزود: به ناچار وکیل گرفتم و باید بعد از دریافت حق‌بیمه، هزینه وکیل پرداخت کنم، ولی روند اداری آن زیاد طول کشیده است و هر روز که می گذرد وضعیت پایم بدتر می شود تا بیمه بخواهد پولی به من بپردازد استخوان پایم سیاه شده و باید آن را قطع کنم.
وی ادامه داد: بچه یتیم بودم،که مادرم مرا بزرگ نمود، همسرم نیز بچه یتیم می باشد، من وهمسرم ۱۰ سال است که ازدواج نمودیم، اما اولادی نداریم، هر دوی ما باید کار می کردیم تا هزینه خانواده پدر زنم و سه ، چهار بچه کوچک را پرداخت می کردیم، اگر پایم قطع شود، چه کسی می تواند هزینه این خانواده را که سرپرستی آنها را بر عهده ام است را پرداخت نماید. از زمانیکه این مشکل برایم پیش آمده و نمی توانم کار کنم، حتی هزینه خرج و خوراک و اجاره خانه را هم نداریم هرازگاهی همسایه ها مبلغی را برای خرید نان به ما می دهند.

در همین زمینه با یکی از داروسازان بافق گفت و گو شد که وی در این رابطه گفت: اگر به وضعیت این بیمار رسیدگی نشود، هر لحظه احتمال قطع شدن پای این بیمار وجود دارد.
امیر پورسلطانی پرستار با سابقه بیمارستان نیز در این باره گفت: به مدت یک ماه به طور مرتب به منزل نعمت سرکشی نموده و زخم های وی را معالجه می کنم.
وی افزود: اگر پای بیمار معالجه نشود احتمال عفونت شدید استخوان و در نهایت به قطعی پا منجر می شود.
در همین حال طالعی وکیل پرونده نامبرده گفت: به نظرم بیمه البرز در این زمینه کوتاهی می کند و به جد پیگیر این موضوع نمی باشد. از آنجایی که بیمه مربوط به یکی از شهرهای کرمان می باشد. بیمه البرز تا کنون کارشناس اعزام نکرده است.
در همین زمینه با حیدر شفیعی نماینده بیمه البرز در بافق گفتگویی انجام شد. وی گفت: در اسفندماه استعلام اصالت بیمه نامه از این نمایندگی صورت گرفت و متاسفانه کسی تاکنون پیگیری نکرد تا همین اواخر که وکیل نامبرده جویای کار شد. وی افزود: پرونده وی تکمیل است و اگر وکیل نامبرده مراجعه داشته باشد فرم علی الحساب را به وی تحویل می دهیم تا مبلغی به نامبرده جهت تسریع در عمل به وی پرداخت شود.
هفته نامه افق کویر پیرامون روشن شدن ابعاد این قضیه گفتگویی با سعید پرویزی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استادنداری یزد انجام داد که وی گفت: اگر این افغانی کارت اقامت نداشته باشد بنابر نظر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد حق اقامت در ایران ندارد. اگر کارت اقامت داشته باشد دو راه وجود دارد؛ فرد می تواند از طریق مقصر ادعای قضایی نموده و دریافت خسارت کند همانند شهروندان ایران و اگر غیر از این باشد این اداره او را به ریش سفیدان افغان معرفی کرده تا آنها در حد وسعشان به وی کمک خواهند کرد.
این بود پیگیری هفته نامه افق کویر.این نشریه وظیفه خود می داند این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.
شهروندان که قصد دارند خارج از این مسائل به این افغانی کمک کنند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۲۰۳۵۰۸۹۶۸۶ بانک تجارت، شعبه امام خمینی(ره). مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) بافق یا به شماره شبا ۲۱۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۳۵۰۸۹۶۸۶آن مرکز واریز نمایند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی