۲ هزار واحد فرآورده های خونی به مراکز درمانی یزد ارسال شد

یزد – ایرنا – مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار و ۷۹۶ واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر نقی تقوایی  افزود: در این مدت یک هزار و ۸۲۴ نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند که از این  تعداد یک هزار و ۳۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۶۶٫۵ درصد اهداکنندگان مستمر، ۲۴٫۲  درصد اهداکنندگان باسابقه و ۹٫۳ درصد برای اولین بار خون اهدا کردند؛ از مجموع اهداکنندگان سه درصد  زنان و ۹۷ درصد بودند.

وی یادآور شد: خون اهدایی در اعمال جراحی، درمانی بیماران تصادفی، زایمان زنان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
تقوایی افزود: پایگاه انتقال خون میدان ابوذر روزهای ۲۹ اسفند ۹۷، سوم، چهارم و ۱۲ فروردین ۹۸ از ساعت هشت صبح تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون بود.
هم‌اکنون چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای یزد، اردکان و میبد در استان فعال است.
متوسط اهداکنندگان خون در استان به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳۷ نفر است درحالی‌که این رقم در کشور ۲۷ نفر است.
در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷، ۹۸۷ واحد خون از سوی مردم نوع‌دوست استان اهدا شد و در این ایام یک هزار و ۱۷۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۹۸۷ نفر موفق به اهدا خون شدند.
استان یزد یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید