هزینه احداث هرکیلومتر راه اصلی ۲۵ میلیارد ریال است

قزوین – ایرنا – معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هزینه احداث هر کیلومتر راه اصلی ۲۵ میلیارد ریال است بنابراین باید در نگهداری از راه ها تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهیم.

خیرالله خادمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند راه اصلی در استان قزوین با بیان اینکه راه سازی در شرایط موجود نیازمند صرف اعتبارات هنگفتی است و اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در این حوزه بر اساس اولویت‌ها توزیع می‌شود، افزود: تأمین اعتبار و جذب پیمانکار برای تکمیل طرح‌های مربوط به مسیرهای ترانزیتی و پرتردد قزوین به غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسیر بوئین زهرا – ساوه به عنوان کریدور اصلی و راه ترانزیتی در کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: بار ترافیکی در این مسیر بسیار بالاست و خوشبختانه با توجه به وجود ردیف اعتبار ملی قرار شد حمایت‌های لازم برای تکمیل این مسیر در دستور کار قرار گیرد.

خادمی به سه راهی دانسفهان اشاره کرد و گفت: تکمیل راه اصلی به طول ۱۲ کیلومتر در این محور قرار شد با ارائه مجوز مناقصه و شرایط چهار باند کردن آن مورد پیگیری قرار گیرد.

این مسئول گفت: برای تکمیل راه اصلی دانسفهان به حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته قرار شد برآورد هزینه‌ها از سوی مسئولان صورت پذیرد.

خادمی در مورد مسیر تاکستان به رزن و سپس همدان نیز توضیح داد: تکمیل و بهره برداری از ۹ کیلومتر راه اصلی در این مسیر که از گردنه‌های پر پیچ و خم و حادثه خیز عبور می کند به علت سخت گذر بودن و سرما تا پایان سال ۹۹ به طول می‌انجامد.
شش هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی