لزوم تفقد و دلجویی کارگران شرکت سنگ آهن

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

رئیس شورای اسلامی شهر بافق در تازه ترین اظهار نظر خود پیرامون گران شدن اراضی مسکونی در بافق، انگشت اتهام را متوجه شرکت سنگ آهن مرکزی کرد و صراحتا اشاره نمود که « علت اصلی گران شدن زمین ها در بافق، درآمدهای بالای شرکت سنگ آهن مرکزی است» و اضافه نموده که به دلیل این درآمد بالا و نقدینگی ناشی از آن، موجب افزایش قیمت مسکن در بافق شده است. رئیس شورای اسلامی شهر بافق نسخه این بیماری شایع را هم پیچیده و بیان کرده است: « اگر کسی اقدام به خرید زمین نکند، قیمت ها کاهش خواهد یافت و این به عرضه و تقاضا بر می گردد. (۱)
این موضع شورای اسلامی شهر بافق موجب ناراحتی بسیاری از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی شد و برخی اظهار نظر کردند که نباید رئیس شورای اسلامی شهر بافق همه کارکنان را به یک چشم ببیند؛ چرا که برخی در این شرکت هستند که حقوق های کلان بسته به مسئولیت و سوابق کاری خود می برند و اندکی دیگر هم اگر بگوییم به نان شب محتاج هستند؛ گزافه نگفته ایم!
امروزه به مدد خصوصی شدن شرکتهای دولتی؛ از جمله شرکت سنگ آهن بسیاری از شرکت های پیمانکاری مستقر در این شرکت بزرگ؛ به سرمایه های باد آورده ایی دست پیدا کرده اند؛ انگشت شماری از آنها دارای دفتر در بافق هستند. بعضی از آنها سالیان سال برخی از قسمت های معدن را از آن خود کرده اند؛ گویی این که قرعه فال به نام آنها خورده است که در مناقصات همیشه برنده باشند! این پیمانکاران که اکنون صاحب خانه شده اند گاهی در برخی امور نیز دخالت دارند که در اینجا مجال پرداختن به آن نیست و از موضوع بحث ما خارج است.
به هر حال روی سخن بر این است که چرا رئیس شورای اسلامی شهر بافق که خود حقوق دان بوده و آشنا به الفاظ و کلمات می باشد، سخنی را باید بر زبان بیاورد که موجب آزردگی خاطر برخی از کارگران زحمتکش معدن را فراهم نماید؛ هر چند که وی بر اثر فشارهای وارد آمده هم؛ عذرخواهی کرده است و خود را از این اتهام مبرا دانسته است؛ اما ناسنجیده گفتن وی، موجب مشوش شدن حال و روز جمعی از کارگران شده است!
بجاست تا رئیس شورای اسلامی در فرصتی مناسب از این کارگران زحمتکش تفقد و دلجویی کرده و حساب کارگران معدن را که در سرما و گرما با این همه خطرات کار زحمت می کشند، جدا کند. «حسن محمدی» به مدد همین کارگران توانست رای آوری داشته باشد. اگر او بخواهد که محبوب قلوب باشد پس نباید ناسنجیده سخنی بگوید و اگر عالم به سخنان خود است بر موضع خود بایستد و دفاع کند و اگر در سخنان وی تحریفی واقع شده که بعید می دانم؛ دلایلی متقن ذکر کند.
اینجاست که کارگران و مدیران معدن ایمان خواهند آورد که شورای اسلامی شهر بافق همراه و همگام آنان خواهد بود؛ همچنان که در دور چهارم شورای اسلامی شهر بافق، شورا و در راس آن رئیس وقت شورای اسلامی شهر بافق، مهندس «محمد حسن تشکری» از حقوق این معدن دفاع کرد؛ هر چند تاوان داد؛ ولی شجاعت و تدبیر او و سایر کارگران بازداشتی در خلق صورتجلسه نهم شهریورماه ۱۳۹۳ ستودنی است.
منبع:
(۱) هفته نامه افق کویر، شماره ۸۸۶، مورخ ۲۹/۲/۹۸

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی