همت و اراده، لازمه کارآفرینی

به گزارش هفته نامه افق کویر، در سال های اخیر با افزایش مشغله و گرفتاری خانواده ها، بسیاری ازمردم استفاده از محصولات فرآوری شده را ترجیح می دهند. به عنوان مثال در حال حاضر کمتر خانواده ای تمایل دارد، قند مصرفی خود را به صورت کله قند خریداری کرده و در خانه خرد کند یا خرید سبزیجات خرد یا خشک شده رواج زیادی پیدا کرده است بنابراین پیرامون این موضوع خبرنگاران هفته نامه افق کویر با “نجمه فتاحی” یکی از کارآفرینان در زمینه سبزی گفتگو انجام دادند:
افق کویر: لطفا در مورد کار خود توضیح دهید؟
از اوایل در منزل هیچ دستگاهی نداشتم و کار می کردم، سبزی پاک کردن را خیلی دوست داشتم بعد از مدتی تصمیم به اجاره مغازه نمودم و به صورت جدی کارم را ادامه دادم، اوایل در خیابان مهدیه به مدت یک سال سبزی ناپاک می فروختم و مشتری ها از اینکه هر نوع سبزی را به مقدار لازم در سبد می گذاشتم راضی بودند اما به دلیل اینکه صاحب مغازه به مغازه خود نیاز داشت مجبور به ترک مکان شده و به خانه آمدم و در منزل به کارم ادامه دادم تا مکانی را اجاره نمایم. کم کم پارکینگ منزل را طبق نظر بهداشت به کارگاه تبدیل کردم و سپس مغازه ای که هم اکنون در آن کار می کنم اجاره نمودم و شش ماه است که در این مکان انواع سبزی های خرد شده، سبزی خشک، عرقیجات ، آبغوره و آب لیمو نیز خودم تهیه می کنم و به فروش می رسانم. در حال حاضر کارگاه سبزی خورد کنی و عرق گیری دارم و دو نفر نیز به عنوان کارگر به من کمک می کنند.
افق کویر: آیا دیگران شما را در این کار یاری کردند؟
زمانی که با همسرم مشورت کردم و تصمیم خود را برای راه اندازی کار در این زمینه گفتم با اینکه هزینه بر بود موافقت کرد و مرا همراهی نمود.
افق کویر: از اینکه وارد این کار شدید راضی هستید؟
هرچند درآمد کم است ولی راضی هستم از اینکه مشغول به کاری هستم و روزی حلال کسب می کنم خرسندم. من به این کار علاقه دارم، دو کارگر فقط سبزی ها را پاک می کنند همه کارهای دیگر را خودم انجام می دهم چرا که بهداشت در این کار خیلی اهمیت دارد هنگام کار باید کاملا پوشیده و بهداشتی بود، سبزی پاک کردن و خورد کردن رعایت بهداشت کامل را می طلبد و حساس است.
افق کویر: در آمد شما در این مدت خوب بود؟
میزان فروش و درآمد بستگی به موقعیت دارد، ماه رمضان فروش خوب بود و دوروز یک بار سبزی تهیه می کردم به فروش می رسید اما الان هفتگی این کار را انجام می دهم.
افق کویر:چه نوع سبزی باعث خوشمزه شدن قرمه سبزی می شود؟
در سبزی قرمه سبزی همه نوع سبزی به کار می رود و فقط شوید تاثیر چندانی در مزه ندارد.
افق کویر: سبزی ها را چگونه خشک می‌کنید؟
سبزی ها را باید در زیر باد پنکه خشک کرد آفتاب زیاد باعث ازبین رفتن سبزی و زرد شدن سبزی می شود.
افق کویر: توصیه ای به زنان خانه دار دارید؟
زنان نیز همانند آقایان می توانند کار کنند، این کار اراده می خواهد سبزی زود باید پاک و آماده شود، نمی توان سبزی را نگه داشت و کار را به زمان بعد موکول کرد، گاهی وقت ها تا ۲ شب کار می کنم ، از ۸ صبح که فعالیت های روزمره آغاز می شود تا بعد از نیمه های شب کار چه در منزل و چه در مغازه ادامه دارد، گاهی اوقات نا امیدی به سراغم می آید اما وقتی می اندیشم و زمان خود را به بطالت نمی گذرانم امیدوارانه به کارم ادامه می دهم و چهار سال است که به این کار مشغول هستم.

معصومه غلامرضاپور- حدیث عباسی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی