گیاهان آرامش بخش هستند

 به گزارش هفته نامه افق کویر، ارتباط با طبيعت و لذت بردن از مناظر زيباى طبيعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت كسب آرامش و تلطيف روح و روان آدمى است. كاشتن گل و گياه و يا دريافت هدايايى مانند گل می ‏تواند بيش از هر چيز شادى و طراوت را به انسان هديه دهد. پژوهش‏ها نشان می ‏دهد خريدن گل، كاشتن گل و گياه و به طور كلى نگاه كردن به گل، باعث برانگيخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت‏ انديشى و دورى از غم و اندوه می‏ شود. خبرنگار ما گفتگوی مختصری با ” عصمت محمدی” پرورش دهنده گل و گیاه انجام داد:
افق کویر:چند سال است که به این کار مشغول هستید در رابطه با کارتان توضیح دهید؟
پنج سال است که به پرورش گل و گیاه مشغول هستم، از اوایل به کشاورزی علاقه بسیاری داشتم، اوایل راه اندازی گلخانه برایم مشکل بود اما با گذشت زمان همه کارها به خوبی پیش رفت.
در این گلخانه علاوه بر ، نهال، درخت میوه، گل سانسوریا، پتوس، ناز، آبشارطلایی، یاس رزاقی ، درخت میوه ها و غیره ظروف سفالی تزئیناتی نیز به فروش می رسد و تمام گلهایی که سفارش می دهیم با آب و هوای بافق سازگار است، مثلا گلهای شمال با آب و هوای اینجا سازگار نیست بنابراین تمام گل و گیاه را از محلات سفارش می دهیم که آب و هوای آنجا نیز گرم و خشک است.
افق کویر:فضای گلخانه چه ویژگی باید داشته باشد؟
زمستان ها برای گرم نگه داشتن مکان گلخانه باید دستگاه گرمایشی روشن باشد و تابستان ها کولر،دمای گلخانه از ۳۰ درجه نباید بیشتر باشد و باید محیط رطوبت داشته باشد.
افق کویر: چه زمان هایی از گل و گیاه استقبال بیشتری می شود؟
یک ماه قبل از عید و یک ماه بعد ازعید فروش واستقبال از گل و گیاه زیاد است.
در این گرانی باز هم استقبال از گل و گلدان هست اما ظروف سفالی و تزییناتی به علت گرانی کمتر به فروش می رسد.
افق کویر:در منزل چه نوع گل و گیاهی پرورش می دهید؟
در منزل گلهای دیفن، سانسوریا، پا کوتا، سوسن و غیره دارم منزل نیز یک گلخانه کوچک است.
افق کویر: برای رشد بهتر گل و گیاه چه باید انجام داد؟
برای رشد بهتر گیاهان آبیاری و کود به موقع لازم است. هرگاه پای گلدان خشک شد باید آب به گیاه داد اگر زود به زود آبیاری شود ریشه گیاه ازبین خواهد رفت و اگر دیر شود گیاه خشک می گردد و هر ۴۵ روز یک بار به گلدان ها کود دهید.
افق کویر: سخن آخر؟
گل و گیاه نیاز به مواظبت زیادی دارد اگر یک روز از گل و گیاه مواظبت نشود گیاه ازبین می رود از گل های منزل خود مواظبت کنید، گلها و گیاهان آرامش بخش هستند.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی