۴۱۰ بافقی و بهابادی به حج تمتع ۹۸ اعزام می شوند

یزد – ایرنا – مدیر کاروان حجاج بافق گفت: در حج تمتع امسال ۴۱۰ نفر از شهرستان های بافق و بهاباد در قالب سه کاروان عازم سرزمین وحی می شوند.

رضا محمدعلیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در قالب ۳ کاروان از ۱۷ تا ۲۲ تیرماه ماه جاری عازم خانه خدا می‌شوند و همگی مدینه اول هستند.

وی با بیان اینکه این سفر معنوی به مدت ۳۸ تا ۴۰ روز ادامه می‌یابد تصریح کرد: تاریخ برگشت حجاج بافقی و بهابادی پس از انجام مناسک حج، از روز ۲۶ تا ۲۹ مردادماه آغاز خواهد شد.

مدیرکاروان حجاج بافقی به جوان‌ترین و پیرترین حاجی کاروان امسال هم اشاره و بیان کرد: جوان‌ترین حاجی این کاروان فردی ۲۵ ساله و پیرترین آنها نیز ۸۰ ساله است.

علیزاده اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی حجاج از اول ماه مبارک رمضان آغاز و این کلاس‌ها تا قبل از اعزام ادامه دارد و در ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها، حجاج به صورت نمادین محرم می‌شوند و به دور خانه خدا که شبیه سازی شده می‌چرخند و روش اعمال طواف را فرا می‌گیرند.

مسئول این سفر معنوی افزود: در این دوره‌ها، حجاج با نحوه زیارت خانه خدا، سعی صفا و مروه و دیگر اعمال واجب حج تمتع را می‌آموزند.

علیزاده با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش تا یک روز قبل از اعزام ادامه دارد خاطر نشان کرد: موضوعاتی از قبیل مسائل اجرایی و بایدها و نبایده، بهداشت و سلامت در و همچنین کاهش استرس و اضطراب در حج از دیگر موضوعاتی است که در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

اعزام کاروان‌ها به صورت دوره‌ای یک سال توسط کاروان بافق و سال دیگر از سوی کاروان بهاباد انجام می‌شود و در آن حجاج بافقی و بهابادی حضور دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی