خورشید ناجوان مردانه می تابد!

به گزارش هفته نامه افق کویر، فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام‌های داغ و سنگین خود شهر را فرا گرفته است. گاهی هوا چنان گرم می‌شود که خستگی و بی‌حوصلگی بر ما غلبه می‌کند و تشنگی سراپای وجودمان را می‌گیرد. در این صورت است که مدام از خود می‌پرسیم چگونه می‌شود با این گرما مقابله کرد؟ و کسب و کار در این گرما امکان پذیر است؟ بنابراین خبرنگاران هفته نامه افق گزارشی پیرامون گرما تهیه نمودند:
محمد دهقان شاهی یکی از مغازه داران شهر گفت: با توجه به درخت هایی که در سطح و اطراف شهر کشت شده، آب و هوای شهر از ۴۰ سال قبل بهتر شده است اما بازهوا گرم و سوزان است.
در این روزها شهروندان برای خرید، در فاصله زمانی صبح تا ظهر کمترمراجعه می کنند بیشتر خریدها را به بعد از ظهر و شب موکول می نمایند. ساعت ۵ صبح به صحرا می روم و کارهای کشاورزی را انجام داده و ساعت ۹ صبح به مغازه می آیم. هوا خیلی گرم است نمی توان دیرتر از ساعت ۵ به صحرا رفت.
علی حیدری، بازنشسته ذوب آهن گفت: کلا جایی که نخلستان هست هوا نیز گرم است. بافق را جزء شهرهای گرمسیری قرار نداده اند باید در این اوج گرما برق را نیم بها محاسبه کنند که این چنین نمی باشد، الان ساعت ۱۰ صبح است دریغ از یک نسیم، نمی توان نفس کشید.
مرد سی ساله ای که مشغول به خرید بود گفت: گرمای هوا برای همه مشهود است و نیازی به گفتن نیست در این گرما شهروندان از آب برای تامین آب از دست رفته بدن خود در این گرما بیشتر استفاده می کنند، بهتر است که کیفیت آب شرب بیشتر باشد اما متاسفانه در این فصل که گرما نیز حاکم است کیفیت آب کاهش می یابد.
کارگران روزمزد شهرداری نیز در حال کار بودند و گفتند گرمای هوا باعث اذیت می شوداما باید هزینه های خانواده را تأمین کرد. اجاره های مسکن افزایش یافته است و پرداخت هزینه ها برای قشر کارگر بسیار سخت است.
خانم چهل ساله ای که دوست نداشت نامش برده شود لبخندی زد و گفت: خورشید ناجوان مردانه می تابد!، بافق شهر خرما و نخلستان است و بسیار گرم، باید مسئولین از این گرما نهایت استفاده را بکنند و دستگاه هایی برای ذخیره انرژی خورشیدی تهیه کرده و کمبود برق شهرستان را تامین کنند که حداقل در این گرمای سوزان و طاقت فرسا قعطی برق را نداشته باشیم، تحمل پنج دقیقه بدون کولر در این گرمای طاقت فرسا امکان پذیر نیست.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید