یکی از دلایل تشدید فرسایش خاک، جاده های معدنی است

به گزارش هفته نامه افق کویر، به مناسبت بيست و پنجمين سالروز جهاني مقابله با بيابان زايي ( ۲۷ خرداد) مسئولان استاني و محلي شهرستان بافق مرتبط با بيابان زدايي از كانون بحراني فرسايش بادي واقع در گودگوار بافق بازديد نمودند.
بيست و پنجمين سالروز جهانی مقابله با بیابان زایی در روز ۲۷ خرداد (برابر با ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ ) سالجاري با شعار «بياييد با هم جهاني سبز بسازيم» با حضور مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد به همراه معاونين، رييس اداره بيابان زدايي و مسئول روابط عمومي، مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان يزد، رؤساي ادارات منابع طبيعي استان يزد، فرماندار و بخشدار بافق، رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق، ديگر مسئولين استاني و شهرستان بافق و سازمان هاي مردم نهاد در منطقه كانون بحراني فرسايش بادي شهرستان بافق برگزار شد و از پروژه هاي اجرا شده بازديد به عمل آمد. سپس حاضرين در محل اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق در نشست تخصصي گرد و غبار جمع شدند.
در اين نشست محمدرضا آخوندي، مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد گفت: در سالجاري ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای بيابان زدايي در استان هاي درگير گرد و غبار پیش بینی شده است.
در ادامه محمد زاده رحماني، فرماندار بافق اظهار داشت: شهرستان بافق حدود يك ميليون هكتار وسعت دارد و از اين مقدار ۴۰۰هزار هكتار بيابان است كه خوشبختانه به علت مطلوب بودن سطح آب هاي زيرزميني در شهرستان، نگهداري جنگلهاي دست كاشت با آب مصرفي كمتري صورت مي گيرد.
سپس نيره پورملائي، مديركل حفاظت محيط زيست استان يزد ضمن تبريك روز جهاني مقابله با بيابان زايي افزود: بيش از ۸۰ درصد كشور ما در مناطق خشك و نيمه خشك واقع شده و مستعد براي پديده گرد و غبار كه يك چالش زيست محيطي بوده، مي باشد.
نيره پورملائي از ديگر معضلات تشديد فرسايش خاك و بياباني زايي را، اختصاص جاده دسترسي بصورت مجزا براي هر معدن عنوان كرد.
وي در پایان ارزش گذاري براي معادن جهت صدور مجوز را مهم دانست.
خاطر نشان مي شود: روز جهانی مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی هر ساله به منظور ارتقای آگاهی عمومی از تلاش های بین المللی برای مبارزه با پديده بیابان زایی در ۲۷ خرداد (برابر با ۱۷ ژوئن) بصورت نمادين برگزار می شود.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید