زیارت عاشورا

با آمدن ماه محرم با داستانی واقعی به فضلیت زیارت عاشورا می پردازیم.
ثقه صالح متقی حاج ملا حسن یزدی که از نیکان ساکن نجف اشرف است وپیوسته مشغول عبادت وزیارت بود نقل کرد از ثقه امین حاج محمد علی یزدی که مرد فاضل صالحی بود در یزد که دائما مشغول اصلاح امر آخرت خود بود وشبها در مقبره خارج یزدکه درآن جمعی ازصلحا مدفونند ومعروفست به مزاربه سر می برد و او را همسایه ای بود که در کودکی با هم بزرگ شده ودر نزد معلم می رفتند تا آنکه بزرگ شده وشغل عشاری پیش گرفت تا آنکه فوت کردودر همان مقبره نزدیک محلی که آن مرد صالح بیتوته می کرد دفن کردند. پس اورابعد از گذشت کمتر از یک ماه در خواب دیدکه در هیئت نیکویی است پس به نزد او رفت وگفت: من می دانم مبدا ومنتهای کار تو وظاهروباطن تورا.ونبودی از آنها که احتمال نیکی در باطنشان رود وشغل تو مناسب نبود جز عذاب را پس به کدام عمل به این مقام رسیدی؟گفت:چنان است که گفتنی ومن در اشد عذاب بودم از روز وفات تا دیروزکه زوجه استاد اشرف حداد(آهنگر) فوت شده واورا دراین مکان دفن کردندو اشاره کرد به موضعی که قریب صد
ذرع از او دوربود ودر شب وفات او حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سه مرتبه اورازیارت کردودر مرتبه سوم امر فرمود به رفع عذاب از این مقبره پس حالت ما نیکو شد ودر سعه و نعمت افتادیم. پس از خواب متحیرانه بیدار شد و حداد را نمی شناخت ومحله ی اورا نمی دانست پس در بازار حدادان از او جستجو کردواورا پیدا کرد.از او پرسید برای تو زوجه ای بود؟ گفت:آری دیروز وفات کردواورا در فلان مکان دفن کردم گفت:اوبه زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام رفته است گفت: نه گفت ذکر مصائب او می کرد؟ گفت: نه .آنگاه پرسید چه می جویی؟ خواب را نقل کردم گفت: آن زن هرروز بعد از نماز اول وقت صبح مواظبت ومداومت به زیارت عاشورا داشته است . چقدر زیارت عاشورا فضیلت دارد پس بیاییم با خواندن زیارت عاشورا به خصوص دراین ماه محرم اجر وپاداش خودرا زیاد کنیم وابا عبدا… الحسین علیه السلام نظری برما بیاندازد.قبر این بانوی کربلایی در قبرستان جرهر یزد واقع شده است که امروز قبر این بانو در حسینیه مصباح الهدی وسفینه النجاه یزد قرار داد .
همسر استاد اشرف حداد (آهنگر) در خواندن زیارت عاشورا مداوت می کرد و همین امر باعث شد که به برکت زیارت عاشورا ، نه تنها امام حسین (ع) به دیدار او آمده و قطعا مقام و مرتبه ای رفیع دربهشت به او بخشیده که به برکت او، گناهکاران نیز مورد رحمت حق قرارگرفته اند.

منبع: تابلو داخل حسینیه مصباح الهدی در یزد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید