معامله با مدرسه/مدارس مختلف به هر نحوی که می‌توانند از مردم پول می‌گیرند

نمایندگان موافق حذف تنوع مدارس معتقدند در سایه تنوع، مدارس پولدارها و بی‌پول‌ها ایجاد شده است و به دلیل نبود نظارت، مدارس خاص هر میزان که می‌خواهند از خانواده‌ها شهریه می‌گیرند.

وی افزود: بحث اصلی درباره مدارسی است که به بهانه‌های مختلف از خانواده‌ها پول می‌گیرند و نظام آموزشی را طبقاتی کرده‌اند، آیا هر دانش‌آموزی می‌تواند به مدارس سمپاد یا نمونه‌دولتی برود؟

مدارس پولدارها و بی‌پول‌ها در سایه تنوع مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش ” مدارس سمپاد هم مصداقی از عدالت آموزشی تعبیر می‌شوند و در شرایط فعلی مدارس دولتی آمادگی لازم برای پذیرش دانش‌آموزان تیزهوش را ندارند” گفت: اعتقادی به تفکیک دانش‌آموزان و مدارس براساس بهره‌هوشی نداریم، دانش‌آموزان تیزهوش هم باید در کنار  سایر دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند و دسته‌بندی‌های مختلف که منجر به کیفیت بالا و پایین در انواع مختلف مدارس دولتی شده است، باید حذف و تمام مدارس دولتی یکدست شوند.

میرزاده بیان‌کرد:‌ تنوع مدارس کشور را گرفتار خود کرده و باعث شده است، پولدارها در مدارس خاص و بی‌پول‌ها در مدارس دولتی عادی باشند و هیچ کجای دنیا بیش از دو نوع مدرسه نداریم، هر سال در فصل ثبت‌نام مدارس خانواده‌ها گرفتار این هستند که فرزند خود را در مدرسه شاهد، نمونه‌دولتی یا هیئت امنایی ثبت‌نام کنند.

۸۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در سیستان‌وبلوچستان ترک تحصیل می‌کنند!

به گزارش تسنیم، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده پیشنهاد‌دهنده طرح حذف تنوع مدارس در این رابطه گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و اعلام کرد، تعداد و انواع مدارس باید مشخص باشد، امروز مدارس دولتی به استناد قانون اساسی و آنچه هویت اصلی انقلاب اسلامی است یعنی حمایت از مستضعفان، جایگاهی برای مستضعفان ندارند و همین روند باعث می‌شود فردی که در مدرسه خاص تحصیل کرده است در کنکور سراسری حتماً قبول شود این یعنی اجرای مصوبه حذف تنوع مدارس باعث ریشه‌کنی بی‌عدالتی آموزشی در ایران اسلامی می‌شود.

وی افزود‌: مطابق آخرین آمار در استان سیستان و بلوچستان در دوره متوسطه دوم بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند، علت آن چیست؟ چون جایگاهی ندارند؛ در مصوبه مجلس، مدارس استثنایی ویژه دانش‌آموزان استثنایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما سایر مدارس دولتی باید یکدست شوند، مدارس خاص نباید وجود داشته باشند و فقط در ایران این سبک از مدارس را باب کرده ایم، برای فعالیت مدارس سه بخش یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش‌وپرورش و مجلس مجوز می‌دهند و براساس مجوز مجلس فقط باید دو نوع مدارس  دولتی و غیردولتی داشته باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید