۹ میلیارد ریال وام به چهار واحد مرغ تخم‌گذار در بافق پرداخت شد

یزد – ایرنا – مبلغ ۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با معرفی جهاد کشاورزی بافق در سال جاری به مدیران چهار واحد پرورش مرغ تخم‌گذار شهرستان در راستای تقویت بنیه مالی فعالان صنعت مرغداری پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مبلغ به یک واحد مرغ تخمگذار صنعتی و سه واحد نیمه صنعتی پرداخت شده است.

علی اکبر رحمتیان افزود: تامین حامل‌های انرژی از قبیل سوخت ،نهاده‌ها و خوراک طیور مانند ذرت و دان به این واحدها و نیز آموزش های روش نگهداری و پیشگیری از بیماری‌ها از دیگر خدمات به مسئولان مرغداری‌های تخم‌گذار است.

وی از تولید سالانه ۸۰۴ تن تخم‌مرغ در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و مرغداری‌های خانگی شهرستان خبرداد و بیان کرد: ۳۶۰ تن با نگهداری ۳۰ هزار قطعه در واحدهای مرغداری صنعتی، ۱۴۴ تن با ۱۸ هزار قطعه در واحدهای نیمه صنعتی و ۳۰۰ تن از ۶۰ هزار قطعه مرغ‌های بومی خانگی تولید می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه تخم مرغ غیرصنعتی از ۲ نژاد مرغ بومی و آمیخته بومی – مشهدی تولید می شود خاطرنشان کرد: جوجه محلی از مرکز تولید مرغ بومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و گونه بومی – مشهدی از واحدهای جوجه کشی سطح استان، تحت عنوان جوجه یک روزه تامین و پرورش داده می شود.
وی تصریح کرد: ۱۱ نفر به طور مستقیم و بیش از ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار صنعتی و نیمه صنعتی به کار اشتغال دارند.

مدیرجهادکشاورزی بافق همچنین از تولید سالانه سه هزار و ۲۷۹ تن گوشت مرغ در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مقدار گوشت از  ۳۳ واحد مرغداری با ظرفیت ۴۳۷ هزار قطعه مرغ در هر دوره تولید می‌شود.

وی با اشاره به شرایط مناسب اقلیمی و آب و هوایی روستاهای بافق برای فعالیت در این مورد بیان کرد: وزن هر قطعه مرغ زنده پیش از کشتار به طور متوسط تا ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم می رسد.

رحمتیان با بیان اینکه در شهرستان بافق ۹۰ نفر در واحدهای پرورش مرغ گوشتی به صورت مستقیم به کار اشتغال دارند خاطرنشان کرد: برپایی دوره‌های آموزشی و ترویجی از مساعدت‌های جهاد کشاورزی برای افزایش صنعت تولید گوشت مرغ در این شهرستان است.

وی معرفی برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز و همچنین مکانیزاسیون شامل سیستم‌های تهویه و دانه‌خوری اتوماتیک را از برخی همکاری‌های جهاد کشاورزی در این زمینه و برای توسعه اقتصادی شهرستان بافق بر شمرد.
دیروز( یکشنبه) به دلیل یک دقیقه قطع برق ۱۸ هزار قطعه مرغ معادل ۳۶ تن گوشت مرغ در بافق نابود و سه میلیارد ریال خسارت به یک واحد مرغداری وارد شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق زد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید