اطمینان و آرامش خاطر به هنگام بروز حوادث مهمترین مزیت بیمه

بیمه ایران، اولین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه‌ای در ایران و تنها شرکت دولتی در زمینه بیمه است که سهام آن کاملاً در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. بیمه ایران در همه رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی فعالیت می‌کند و با عرضه بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌های اتومبیل، اشخاص (عمر – حادثه – درمان)، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت بیش از ۵۰٪ سهم بیمه‌های بازرگانی کشور را در اختیار دارد.
در بخش حمایت‌های ملی نیز اکثر پروژه‌های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی،سدسازی، نیروگاه‌ها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است. بیمه ایران علاوه بر انجام بیمه‌های مستقیم، نسبت به پذیرش ریسک به صورت بیمه‌اتکایی قبولی از شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی اقدام می‌کند
خبرنگار هفته نامه افق کویر، به مناسبت ۱۳ آذر روز بیمه به سراغ “مسعود داوودی” فوق لیسانس مدیریت صنعتی که با سمت معاون مالی و اداری در بیمه ایران مرکز بافق” هم اکنون مشغول به کار است؛ گفتگویی انجام داده است.
وی در ابتدا با بیان اینکه بیمه ایران درسال ۱۳۱۴ تأسیس و تنها شرکت با پشتوانه دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد گفت: بیمه ایران در کلیه رشته های بیمه ای اعم از عمر و حوادث و آتش سوزی، ثالث، بدنه، مهندسی و مسئولیت فعالیت صدور و پرداخت خسارت را انجام می دهد.
وی افزود: این شرکت ۲۰۵ شعبه درسراسر کشور، ۱۲ شعبه در خارج از کشور و۳۷۷۰ دفتر نمایندگی حقیقی و۱۵۶ دفتر خدمات بیمه ای، بزرگترین شبکه عرضه بیمه را در اختیار دارد.
وی تصریح کرد: بیمه های اشخاص شامل عمر، حوادث و درمان می باشد. در رشته درمان شامل جبران هزینه های درمانی مازاد بر پرداختی از طرف بیمه گر اول که تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی می باشد. بیمه های عمرکه شامل بیمه های عمر انفرادی یا گروهی می باشد. در بیمه های عمر گروهی بیمه گر متعهد شده در زمان فوت سرمایه مندرج در بیمه نامه را به بازماندگان پرداخت نماید.
داوودی اظهار داشت: در بیمه های انفرادی مانند بیمه عمر “مان” یا بیمه عمر “سپاس” بیمه گزار با پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه یا سالیانه بعد از طی زمان بیمه نامه مبلغ تأیید شده؛ یعنی همان سود انباشته شده بصورت یکجا به بیمه گزار برمی گردد؛ درضمن بیمه گزار می تواند در طول مدت این بیمه نامه از مزایایی مانند وام پوشش امراض خاص و یا از سرمایه فوت و یا فوت در اثر حادثه و همچنین در شرایط خاص از پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه استفاده نماید.
وی ادامه داد: پوشش بیمه حوادث که بصورت انفرادی و یا گروهی صادر می گردد؛ شامل حوادث دانش آموزی، دانشجویی، حوادث مهد کودک ها، بیمه های گروهی کوتاه مدت،کارکنان دولت، خانواده، حوادث نوروزی می شود؛ رایج ترین آن بیمه حوادث انفرادی که شخص را با حق بیمه بسیار ناچیز در مقابل جبران هزینه های مالی (پزشکی ) و جانی ناشی از حادثه تا سقف درخواستی بیمه گزار بیمه نمایند.
بیمه درمان گروهی: این نوع بیمه شاخه دیگر فعالیت این شرکت بوده که جبران هزینه های درمانی بیمه گزاران خود در سراسر کشور را به عهده دارد.
بیمه های آتش سوزی: همانطور که از نامش مشخص است جهت جبران خسارتهای ناشی از آتش سوزی منازل مسکونی و واحدهای صنعتی و خدماتی و تجاری ایجاد گردیده است به همراه این بیمه نامه پوششهای مانند سیل، طوفان و زلزله را نیز می توان خریداری نمود.
بیمه های اتومبیل: شامل بیمه شخص ثالث و بدنه می باشد؛ درهنگام وقوع خسارت از محل بیمه شخص ثالث مقصر حادثه خسارتهای مالی و جانی طرف مقابل و افراد داخل خودرو مذکور پرداخت می گردد. بیمه بدنه شامل جبران خسارتهای کلی و جزئی ناشی از تصادف و آتش سوزی و سرقت می باشد.
بیمه های مسئولیت: تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گزار می باشد و شاخه های مختلف مانند مسئولیت ساختمانی و مرانی و خدماتی و … می باشد.
وی افزود: استعلام در کلیه رشته های بیمه بشرط اینکه بیمه گزار از مشتریان بیمه ایران باشد در تمام شعب سراسر کشور امکان پذیر بوده؛ درصورتی که بیمه گزار سایر شرکتهای بیمه ای نیز باشند استعلام از بیمه مرکزی گرفته شده و فرد را به سمت شرکت بیمه مورد نظر راهنمایی می کنیم.
وی تصریح کرد: این شرکت در شهرستان بافق از ابتدای سال تاکنون بیش از دوازده و نیم میلیارد تومان خسارت در رشته های مختلف به شهروندان محترم پرداخت نموده که عمده خسارت در بخش جبران هزینه های ناشی از تصادفات بوده است؛ درضمن باوجود پوشش هشت هزار نفری درمان تکمیلی از ابتدای امسال تعداد۲۰ هزار و ۱۲۹ مورد هزینه درمانی به بیمه گزاران پرداخت گردیده است.
وی با بیان اینکه شعبه مرکزی بیمه ایران در خیابان وحشی بافق، جنب بانک توسعه تعاون آماده خدمات رسانی به همشهریان محترم می باشد گفت: در پایان ازکلیه همشهریان بابت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات که احیاناً باعث نارضایتی شخصی گردیده عذر خواهی و از زحمات کلیه همکاران خود در این مجموعه تشکر و قدردانی می نمایم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی