صبر وبرد باری(بخش اول)

عزت و فلاح کیمیایی است که در سایه خودسازی وتربیت روح تهذیب نفس فراهم می آید
کدام سعادت و کدام گوهری است که آسان و ارزان بدست آید ؟ دریا دلان صبور با همتی والا و توانی بزرگ با مشکلات دسته و پنجه نرم می کنند و از انبوه سختی ها می هراسند و قله های شرف و کرامت را با سلاح صبر و اهرم شکیبایی فتح می کنند. سلاحشان مقاومت و صبر است و با مجهز بودن به این سلاح موانع را پشت سر می گذارند و جوهر الهی خویش را در غلبه بر دشمنان برون و درون به ظهور می رسانند و با شکیبایی در گرفتاریها ،مقاومت در برابر سختی ها و ایستادگی در مقابل خواسته های نفسانی، خود را انسانی وارسته و مهذب می سازند .
انبیاء الهی و اولیا دین و بزرگان با صبر پایداری ،هم به اهداف بلند خود رسیدند وهم درس مقاومت به پویندگان راه حق آموختند و نشان دادند که صبر فرزند صبر و اداره است و پدر پیروزی و با سازش و سکوت و لذت پذیری هیچ نسبتی ندارند.خداوند سبحان در قرآن کریم می فرمایند همه با روح وحدت ایمانی پیرو فرمان خدا و رسولش باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع را نپوئید که در اثر تفرقه ،عظمت و شوکت شما ازبین می رود و صبور باشید که خداوند با صابران است
سوره انفال آیه ۴۶
پیامبر اکرم فرمودند:کسی که در او سه چیز باشد، خیر دنیا و آخرت را به دست آورده است. به قضا و قدر راضی و معتقد باشد ،هنگام بلا صبور باشد، در سختی و آسانی دعا را ترک نکند.
بحار الانوار جلد ۶۸ صفحه ۱۵۶
حضرت علی فرمود:سه چیز در هرکس باشد ایمانش کامل گردد:عقل- بردباری- علم
غررالحکم صفحه ۸۸
ادامه دارد….

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی