هرگونه فرصت‌طلبی با بهره‌گیری از فضای ملتهب جامعه تخلف است

ایسنا/یزد رئیس اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه گفت: در شرایط بحرانی مبارزه با ویروس کرونا مقادیری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده که با قیمت نامتعارف در یک واحد صنفی توزیع می‌شد، کشف و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تحویل داده شد.

«محمدعلی زارع» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از کشف مقادیری کالای قاچاق و خودداری از عرضه کالاهای اساسی در شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: به دنبال گزارش رسیده از طریق تلفن ۱۲۴ واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ابرکوه مبنی بر عرضه ماسک فیلتردار با قیمت غیرمتعارف، بازرسان اداره مزبور بررسی‌های لازم پیرامون این گزارش را آغاز کردند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه، افزود: در نتیجه پیگیری‌های لازم تخلف گران‌فروشی برای متصدی واحد صنفی مذکور در این شهرستان محرز شد.

زارع خاطرنشان کرد: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی جهت کشف و دپوی احتمالی کالاهای موصوف، با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به محل مسکونی متصل به واحد صنفی مراجعه کرده و ضمن مشاهده و کشف کالای قاچاق شامل انواع سیگارت خارجی به صورت انبوه، نوشیدنی غیرمجاز، ترقه غیرمجاز، مقادیری پاسور و تعدادی ماسک فیلتردار در محل مورد نظر، مراتب را صورت‌جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تحویل دادند.

وی ادامه داد: نگهداری، قاچاق کالای گمرکی از نوع مجاز مشروط و ممنوعه، از جمله اتهامات صاحب واحد صنفی بوده که به محض تکمیل سیر مراحل قانونی پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی و مراجع ذیصلاح قضایی ارسال خواهد شد.

قاضی تعزیرات حکومتی شهرستان در رابطه با کشف کالاهای اساسی از جمله ماسک‌، دستکش  و مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل، تأکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کل کشور درگیر مقابله و مبارزه با ویروس کرونا بوده و این نوع اقلام نیز به عنوان یکی از کالاهای اساسی (در شرایط کنونی) محسوب می‌شود، لذا هرگونه اقدام توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، با بهره‌گیری از فضای ملتهب حاکم بر جامعه جهت حمل، نگهداری، فروش یا عرضه برخلاف ضوابط توزیعی و عرضه مطابق شیوه‌نامه ضوابط اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی که می‌بایست توسط اعضاء زنجیره تأمین صورت پذیرد، تخلف و با مرتکبین به شدت برخورد خواهد شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی