انتظارات مردم از شهرداری

شهرداری سازمان و محلی است که برطبق اصل عدم تمرکز اداری وبه منظور اداره امور محلی ازقبیل عمران و آبادی، بهداشت شهرورفاه ساکان آن شهر،تاسیس می شود؛ ودر نقاطی که طبق قانون شهرداری تأسیس می‌شود، شهرداری موظف است، وظایف خود را درزمینه آسفالت خیابان ها و پیاده روها ، نظارت بر اوزان مقایسه در سطح شهر و … انجام دهد.
به گزارش هفته نامه افق کویرخبرنگار ما با حضور در میان شهروندان گفتگویی با موضوع از ” شهرداری ” انجام داد که در ادامه می خوانید:
“میرعلمی ” مرد۶۰ ساله در حالی که از خیابان عبور می کرد گفت: کار شهرداری خوب بوده است تا به الانو همچنین درروزهای عید به شهر رسیدگی کنند تا مسافران عید که به بافق می آیند، در شهر رفاه و آسایش داشته باشند.
فردی که حدود ۳۰سال سن داشت و به شدت از شهرداری گلایه مند بود گفت: نزدیک به چهارماه است که مسجدی را گودبرداری کرده اند. وکوچه پشت آن را مسدود نموده اند، حتی این کوچه روشنایی هم ندارد، اگر برای کودکی اتفاقی بیفتد چه کسی جوابگو است؟ چندین بار است که خودم و “هم چراغی هایم ” با شهرداری تماس گرفته شود، اما اقدامی صورت نگرفته است! وی افزود: عید نزدیک می باشد، و گرد و خاک زیاد است. حداقل اگر می توانند یک تانکرآب یا ماسه خاکی کنند، تا ما از این قسمت برای پارکینگ استفاده کنیم؛ وی ادامه داد: تماس های مکرر انجام دادیم، که گفتند: به مناسبت شب عید فرصت نداریم، بعد از عید رسیدگی می کنیم، الان جلو مغازها۳ تا خط تاکسی کشیده اند، ولی حدود ساعت ۹صبح نه دستگاه تاکسی پشت سرهم ایستاده اند! اگر کنارخط تاکسی ماشین خود را پارک کنیم، سریعا زنگ راهنمایی و رانندگی می زنند و ما را جریمه می کنند. اگر ماشین آن ها روی خط تاکسی نباشد، چراجریمه نمی شوند!
“وحیدتفکری”که به شغل طلا فروشی مشغول است، گفت: بیشترین انتظاری که دارم این است که هرچه سریع تر پارک ایرانیان را تمام کنند و به زیباسازی شهر بیشتر اهمیت بدهند و مرحله دوم آبشار را زودتر افتتاح کنند.

نوجوان ۲۰ساله ای گفت: از شهرداری ممنون هستم، زیرا یک شهردار مردمی، کاربلد و فعال است.
“حیدری ” که در حال قدم زدن بود گفت: به زیباسازی و روشنایی شهر را رسیدگی کنند و مرکز امامزاده عبدالله را گل کاری کنند.
سید مسعود میرجعفری گفت : بعضی از کو چه ها را لطفا آسفالت کنند؛ و همچنین این پیاده رو که راه بند دارد، یک فرد معلول دارای ویلچرچگونه از این پیاده رو استفاده کند.
نتیجه: علیرغم این که در سالیان اخیر شهرداری اقدامات موثری در ساخت تفریگاه آبشار انجام داده است، ولی در زمینه هایی از جمله زیبا سازی شهر، روشنایی سطح خیابان ها و آسفالت کردن بعضی از محلات اقدامات بیشتری انجام دهد .

راضیه برزگری 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید