جلوگیری از هدر رفت آب ویژگی مهم سیستم اکواپونیک

رییس سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت:سیستم نوین اکواپونیک، پرورش توام ماهی با گیاه، حدود یک تا پنج درصد تعویض آب دارد و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

بازرگان، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی کشور در کارگروه تخصصی تیلاپیا در شهرستان بافق گفت: باتوجه به شرایط کشور، صنعت تولید و پرورش تیلاپیا در شرایط گلخانه‌ای بسیار سود آور و یکی از منابع مهم تامین پروتئین مورد نیاز آحاد مردم است.

او بر ضرورت حمایت از این صنعت تاکید کرد و افزود: برای پرورش ماهی تیلاپیا بخش قابل توجهی از مسائل فنی حل شده، اما راه اندازی این کسب و کار و بهره مندی از این دانش با مشکلاتی مواجه است.

رییس سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد:در استان یزد و شهرستان بافق منابع آب شور و سازگاری ماهی تیلاپیا یک فرصت مغتنم است و فرهنگ تلاش، ریسک پذیری و توان ورود به موضوعات نو یک ظرفیت مهم در استان یزد برای شروع یک کار نوین است.

بازرگان با اشاره به یکی از دستاورد‌های مهم مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق، گفت:سیستم اکواپونیک، پرورش هم زمان گیاهان در کنار پرورش ماهی، با بازچرخانی آب از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

او در پایان بیان داشت: در این سیستم حدود یک تا پنج درصد تعویض آب را شاهد هستیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی