پیش بینی برداشت بیش از ۲۵۰ کیلو گرم خاویار در بافق

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافق از برداشت بیش از ۲۵۰ کیلو گرم خاویار و ۳۰ تن گوشت ماهیان خاویاری خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری افق کویر، علی اکبر رحمتیان، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافق گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۲۵۰ کیلو گرم خاویار و بیش از ۳۰ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی در شهرستان بافق برداشت شود .

او افزود : در سال گذشته بیش از ۱۱۰ کیلو گرم خاویار و بیش از ۲۲ تن گوشت ماهیان خاویاری از این مزارع پرورش ماهی برداشت شد.

علی اکبر رحمتیان با اشاره به پتانیسل بالای تولید و پرورش انواع ماهی های سرد آبی و گرم آبی در کویر بافق بر لزوم حمایت این محصول تاکید کرد .

رحمتیان بیان داشت: در راستای افزایش ظرفیت سه برابری تولید وپرورش انواع ماهی ها اقدام به ساخت ۱۱ استخر، با سرمایه گذاری ۳میلیارد ریال صورت گرفته است وتکمیل وبهره برداری از پروژه بیش از ۴میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او تصریح کرد :با حمایت از مشارکت های بخش خصوصی و رفع مشکلات این بخش از جمله سهمیه خوراک ماهی می توان زمینه ی اشتغال و رونق تولید را فراهم کرد .

رئیس اداره جهاد و کشاورزی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از سه هزارقطعه ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی وازون برون توسط سه بهره بردار بخش خصوصی در استخر های شهرستان پرورش داده می شود .

او افزود : در شهرستان پرورش انواع ماهی قزل آلا و کپور و تیلاپیا نیز صورت میگیرید که در فصول مختلف سال برداشت وبه بازار فروش ومصرف عرضه می شود .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی