مراسم‌های غیرضروری همچنان پا برجا است/ یزدی‌ها با جان از کرونا پذیرایی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری افق کویر، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، دورهمی‌های خانوادگی، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی سبب شد بیماران کووید ۱۹ در استان افزایش یابد.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر به آمار بیماران کرونایی اضافه شد که ۹۰ درصد این بیمارن توجهی به توصیه‌های بهداشتی نداشتند.

نوری شادکام  گفت: ۲۱۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد ۶۰ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات پزشکی دریافت می کنند.

او ادامه داد: نقش برگزاری مراسم‌های غیرضروری مثل عزا و عروسی در شیوع کرونا بسیار پررنگ است و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از این مسئله اندیشیده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بین مردم یزد هنوز جایگاهی ندارد، تاکید کرد: شهروندان همچنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند و این موضوع یزد را دوباره در حالت و ضعیت هشدار قرار داد.

او تصریح کرد: در دوماهه نخست امسال با محدودیت‌های سخت رفت و آمد، انتشار کرونا در استان تا حد زیادی کنترل شد، اما در چند هفته اخیر مردم یزد اصلا توجهی به انتشار سریع این بیماری ندارند و سفر‌های غیر ضروری و دید و بازدید‌ها همچنان ادامه دارد.

نوری شادکام افزود: تا زمانی که دور دور، رفت و آمد‌های غیر ضروری بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد نمی‌توانیم بیماری کرونا را شکست دهیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی