زمانی فرا نرسد که دیگر امید به نوشتن نباشد

به گزارش هفته نامه افق کویر، ۱۸تیرماه، روز ادبیات کودک و نوجوان نام گرفته است. این گونه ادبی هنگامی پدید آمد که بزرگسالان متوجه شدند کودکان و نوجوانان به سبب گنجایش‌های شناختی و ویژگی‌های رشدی خود آمادگی پذیرش متن‌های بزرگسال را ندارند و به متن‌هایی نیاز دارند که پاسخگوی دوره رشد و نیازهای آن‌ها باشد. به مناسبت این روز خبرنگار ما؛ به سراغ نوجوان بافقی رفته که به نویسندگی علاقمند است.
افق کویر لطفاً معرفی از خود داشته باشید:
فاطمه امیریان، ۱۶ سال سن دارم و به علت علاقه زیاد به ادبیات در رشته علوم انسانی محصل هستم.
افق کویر چگونه به سمت ادبیات روی آوردید و علاقمند شدید؟
از کودکی کتاب های زیادی در این زمینه خوانده و همیشه در دفترم نکاتی را یادداشت می کردم. در کودکی کتاب فارسی مقطع دبستان اولین کتابی بود که علاقه به ادبیات را درمن شکوفا نمود. و با یکبار روانخوانی از روی شعر و درس حفظ می شدم.
افق کویر در روز چه میزان مطالعه دارید؟ و چه کتاب هایی برای شما جذابیت داشته است؟
کتاب های مامان ومعنی زندگی، رمان تسخیرشده، شهیدمحمدابراهیم همت، قندتلخ، ارباب حلقه ها برای من جذاب بوده و کتاب های زیاد دیگری را مطالعه داشته ام. در روز حدود ۳ ساعت به مطالعه کتاب یا نوشتن می پردازم.
افق کویر بیشتر به چه موضاعاتی می پردازید؟
به موضوعات کمدی علاقمندم. ولی در نوشتن موضوعات تراژدی مهارت بیشتری دارم و بیشتر در این موضوع می نویسم. در حال حاضر برای یکی از آشنایان در حال فیلم نامه نویسی می باشم.
افق کویر خواسته شما از مسئولین چیست؟
افرادی که مثل من به نوشتن علاقمند هستند را حمایت نمایند تا شاهد پیشرفت ما شوند. و زمانی فرا نرسد که دیگر امید به نوشتن نداشته باشیم.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی