توانمندسازی نیروی انسانی متخصص هدف فنی و حرفه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری افق کویر، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: توانمندسازی نیروی انسانی متخصص بر حسب نیاز با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا یکی از راهکارهای مناسب و هدف اصلی در سال جهش تولید است.

امیر سعید مصباح دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین نیروی متخصص واجد شرایط مورد نیاز واحدهای صنعتی جزو اولویت اصلی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی  شده و پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز تخصصی فنی و حرفه ای در شهرسان‌ها بر حسب ظرفیت‌ها و نیازها برای حل مسائل و خدمت به مردم و جامعه رویکرد و برنامه محوری است که آغاز شده و امسال با جدیت با حمایت مسوولان دنبال می‌شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: ایجاد مرکز تخصصی سفال ، کاشی ، سرامیک و لعاب کشور در میبد ، بخش معادن در بافق و بهاباد، ایجاد مرکز تخصصی ساختمان در مرکز استان، در خاتم توجه به بخش کشاورزی و مهریز نیزصنایع باغی مدنظر است.

مبصاح با اشاره به اینکه کنکور زدگی در کشور و به تبع آن در استان نوعی چالش محسوب می‌شود گفت: باید دوره‌های مهارت آموزی بر اساس نیازها به صورت تخصصی و برای رفع نیاز بخش صنعت و سایر عرصه‌ها برگزار شود.

وی گفت: جهش تولید و اشتغال در گرو شناسایی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی علمی و مدون بر اساس نیاز بازار کار و خدمت به مردم و کشور باید صورت گیرد که در این ارتباط اقدام‌های خوبی صورت گرفته و امسال ادامه دارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمانی درست است و مفید که خروجی آن بتواند دردی از جامعه و مردم را دوا کند و انتظار تمامی بخش‌های کشور به خصوص صنعت را مرتفع نماید.

مصباح گفت: اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه  بر اساس نیازها با همکاری بخش‌های مختلف و رسانه‌های گروهی نهادینه شود بخش زیادی از مشکل بیکاری حل می‌شود و نقش مهمی در جهش تولید دارد.

هفته مهارت از ۳۱ تیرماه ( امروز ) آغاز شد.

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.

این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی ، دومین استان معدنی شناخته می شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست ، محصولات نساجی ایران با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم را دارد.

استان یزد ۱۶ مرکز دولتی و ۳۶۰ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی