حجت الاسلام روحانی: کسی قصد ندارد مجلس امام حسین(ع) را تعطیل کند

به گزارش هفته نامه افق کویر، شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم ها و برنامه های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد، اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند. پیرامون این موضوع با حجت الاسلام “علی روحانی” رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق گفتگویی انجام دادیم، وی گفت: خواهش کردم که کسی به بهانه کرونا مراسمش را تعطیل نکند، منتها شرایطی که گذاشته اند را رعایت کنند تا برگزار شود تا مشکلی پیش نیاید. توصیه من این است که انشاا… با رعایت دستورات،مراسم برگزار شود.


وی ادامه داد: اگر امکان دارد مراسم را در مسجد، تکیه گاه ها و منازل در فضای باز برگزار شود تا بتوانند با موفقیت مراسم را برگزار کنند
روحانی تاکید کرد: این نکته را همه بدانند اگر محدودیتی ایجاد شده، برای حفظ سلامتی خود عزاداران، هیئتی ها و سلامتی مردم است و کسی قصد بر تعطیلی کردن مراسم امام حسین (ع) راندارد!
زعیمیان، مسئول شورای هیات مذهبی در ادامه گفت: این دستورالعمل سراسری است و بحث شهر بافق نیست .
روحانی در پایان گفت: کلا، تجمع ممنوع است چه برای پخش نذورات و چه برای تماشای هیئت و برای توزیع غذا، پیشنهاد شده است که اگر نذر دارند، بپزند و توزیع به صورت بسته بندی که در مقابل عزاداران بگذارند و یا در آشپز۲ نفر را مامور کنند برای توزیع غذا میان نیازمندان تا کسی برای غذا تجمع نکند.
وی در خصوص برگزاری مراسم در حومه شهر و خانه باغ ها به ویژه صدر آباد و باقر آباد گفت: برگزاری مراسم در صدر آباد و … چون در محدوده شهر نیست ما نمیتوانیم نظارت کنیم امیدواریم که امسال به خیر و خوشی بگذرد و شر این ویروس از سر تمام جامعه بشری کنده شود تا بتوانیم مراسمات بعدی را باشکوه‌تر برگزار کنیم.


کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق در این باره گفت: دستورالعمل هایی بوده که در فضای باز باشد، رعایت فاصله دو متر ، حضور افراد با ماسک، افراد دارای سابقه بیماری زمینه ای و خانم های باردار سعی کنند، شرکت نکنند ضمناً پذیرایی در طول مراسم ممنوع است.
وی افزود: پخت و پز کلاً ممنوع است، مگر اینکه نذر قابل تغییر نباشد و باید اطلاع دهند و ما آشپز خانه را تایید کنیم و افرادی که قرار است آشپزی کنند کارت بهداشت داشته باشند و در ظروف یکبار مصرف و تایید شده بسته بندی نموده، خودشان توزیع کنند و در محل توزیع تجمعی نباشد
وی ادامه داد: از آشپز تست کرونا گرفته نمی شود و فقط کارت بهداشت برای بقیه پرسنل آشپز که با مواد غذایی سر و کار دارند، صادر می شود
وی در پایان گفت: به تمام هیئت ها دستور داده ایم که کلا آشپزی کردن و پخت و پز ممنوع است و فقط در موارد خاص آن هم با اطلاع و با نظارت مرکز بهداشت. در غیر این صورت سازمان تبلیغات و شورای هیئت مذهبی اسلامی پیگیری می کنند. در خصوص خانه باغ ها، اگر در فضای باز باشد و با رعایت شرایط، تمام هیئت ها که می خواهند مراسم را برگزار کنند در سایت بیرق ثبت نام و همیار سلامت معرفی می کنند. همیار سلامت را رابط بین مرکز بهداشت و هیئت است و باید برای انجام دستور العمل ها، فضای باز و رعایت فاصله نظارت کنند.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی